در سخنانی؛

کارشناس مذهبی: زیارت مزار شهدا مبنای دینی دارد

حجت‌الاسلام نیک‌عیش گفت: برای انجام هر کاری باید به قول یا به فعل امام تاسی کرد؛ بر همین اساس دلیل حضور بر مزار شهدا مبنای دینی و جنبه اعتقادی دارد چراکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها روزهای شنبه بر مزار شهدای احد و همچنین حضرت حمزه سیدالشهدا حاضر می‌شدند و در مناجاتشان با معبود آن‌ها را واسطه قرار می‌دادند.
کد خبر: ۶۴۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ - 28December 2023

کارشناس مذهبی؛ زیارت مزار شهدا مبنای دینی داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدمهدی نیک‌عیش» کارشناس مذهبی، در مراسم وداع با شهید گمنام که با حضور کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: مجاهدی که برای رضای خدا می‌جنگد مجاهد فی سبیل الله است چراکه او در راه جهاد به هیچ چیز جز رضایت پروردگار نمی‌اندیشد و با نثار جان و گذشت از مال خود در این راه ادای تکلیف می‌کند.

وی افزود: جهاد فی سبیل الله تجارتی عاشقانه با خدا است و در این راه چه بکشد و چه کشته شود خداوند به او اجر مجاهد عطا می‌کند.  

این کارشناس مذهبی یادآور شد: خداوند به مجاهد فی سبیل الله هویت می‌دهد و بهشت بهای جهاد او است و اولین قطره خونش که بر زمین ریخته می‌شود لحظه وصالش با معبود است.

نیک‌عیش بخشش گناهان، پوشاندن لباس بهشتی بر تن شهید، معطر شدن شهید به عطر بهشتی، حضور در جای‌جای بهشت، دیدن عظمت خداوند، سخن گفتی با معبود و برخورداری از شفاعت را از مقام‌های شهدا عنوان کرد.

وی در ادامه به تبیین علت حضور در مزار شهدا اشاره کرد و یادآور شد: برای انجام هر کاری باید به قول یا به فعل امام تاسی کرد؛ بر همین اساس دلیل حضور بر مزار شهدا مبنای دینی و جنبه اعتقادی دارد چراکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها روزهای شنبه بر مزار شهدای احد و همچنین حضرت حمزه سیدالشهدا حاضر می‌شدند و در مناجاتشان با معبود آن‌ها را واسطه قرار می‌دادند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: شهدا آیت هستند و ما به آن‌ها نیاز داریم. باید به طور مستمر اهدافی که شهدا برای تحقق آن جان خود را تقدیم کردند مورد بازخوانی قرار دهیم تا در مسیر شهدا گام برداریم از طرف دیگر اگر نسبت به شهیدان معرفت پیدا کنیم سعادت دنیا و آخرت ما تضمین خواهد شد.

نیک‌عیش گفت: بر اساس آیات قرآن کریم شهدا زنده هستند؛ بر همین اساس شهدای گمنام در مراکز عمومی که محل حضور قشرهای مختلف مردم است به خاک سپرده می‌شوند تا الگویی برای جامعه باشند.

این مراسم با مرثیه‌سرایی ذاکرین اهل‌بیت علی جمعه‌پور پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار