رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

نظام جمهوری اسلامی ایران مبدع مردم‌سالاری دینی است

«جلال زاده» نظام جمهوری اسلامی ایران را مبدع مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: این طرح نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی در فقه شیعی و اسلامی مثال زدنی است و امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم و شرکت در انتخابات یک فرصت دینی و ملی است.
کد خبر: ۶۴۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 29December 2023
وحید جلال زادهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «وحید جلال زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی مراسم گرامی‌داشت ۸ دی ماه در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) اظهار داشت: در سال ۸۸ فتنه‌ای برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی برپا شد و بعضی ساده لوحان فکر‌می‌کردند این فتنه، جمهوری اسلامی را به پایان خواهد رساند.
 
وی با اشاره به اینکه این فتنه با جهل راه افتاد و با سربلندی و بصیرت مردم ایران به پایان رسید، تصریح کرد: خیلی از خیرخواهان حتی مشورت می‌دادند که انتخابات را تجدید کنید و این بدعت اگر انجام می‌شد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شد و این تصمیم به موقع و قاطع ولایت فقیه بود که با حمایت قاطع از قانون، همه نیرنگ‌ها را نقش برآب کرد و اگر ما می‌گوییم مقام معظم رهبری در جایگاه راهبری نظام ایستاده است، به دلیل همین تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز ایشان است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود واژه بصیرت پس از این اتفاق در واژگان سیاسی ایران ادامه داد: بصیرت یک واژه سیاسی دینی است و انسان بی‌بصیرت را سخت می‌توان انسان متدینی نامید و اصلا دینداری بی‌بصیرت غیرقابل تصور است.
 
جلال زاده تصریح کرد: از صدر اسلام تا به امروز، بزنگاه‌هایی داشتیم که بی‌بصیرتی بزرگان مسیر تاریخ را تغییر داده و برخی در تاریخ نتوانستند حق را از ناحق تشخیص دهند اما بیشتر این اتفاقات از روی کج‌راهی برای تامین منافع شخصی است.
 
وی با بیان اینکه منفعت شخصی در سال ۸۸ هم خودش را نشان داد، افزود: با حب جا و مقام قبل از اعلام نتیجه رسمی انتخابات، شخصی خودش را پیروز انتخابات معرفی کرد.
 
جلال‌زاده با اشاره به این مسیر حق و باطل از راه‌های مختلف عبور می‌کند و برای شناختن راه باید از دانایان راه مشورت گرفت، تصریح کرد: انسانی که بصیرت ندارد، مثل این است که چشمی برای راه رفتن ندارد.
 
وی با تاکید بر لزوم بصیرت‌افزایی در جامعه ادامه داد: نباید از کنار حوادث به آسانی گذشت و باید برای خودمان مسئولیت قائل باشیم و تک تک ما عین نماز و روزه موظفیم در امر بصیرت افزایی تلاش کنیم.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن برای تک تک سئوالات و شبهات جوانان ما برنامه دارد، تصریح کرد: فتنه ۸۸ محصول بی‌بصیرتی عده‌ای، حتی از خواص، بود؛ عده‌ای که حتی خدمات زیادی برای انقلاب داشتند، اما میزان، حال فعلی افراد است.
 
وی با بیان اینکه مردم با همه مشکلات مختلف، امروز پای این نظام سترگ ایستاده‌اند و این، مسئولیت مسئولین را بیشتر می‌کند، ادامه داد: بصیرت تیزبین بودن و راه درست از نادرست شناختن است؛ بصیرت باید با جان ما درآمیزد تا در مواقع حساس و بزنگاه‌های تاریخی باعث نجات مومن شود.
 
جلال‌زاده در ادامه با بیان اینکه مفتخریم که با نظام جمهوری اسلامی ایران، مبدع مردم‌سالاری دینی هستیم، تصریح کرد: این طرح نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی در فقه شیعی و اسلامی مثال زدنی است و امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم و شرکت در انتخابات یک فرصت دینی و ملی است.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمان که فرمودند انتخابات پشتوانه دین و جمهوری اسلامی است، ادامه داد: همه باید تلاش و مجاهدت کنند که یک انتخابات پرشور برای پشتیبانی نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم و دل شهیدان را شاد کنیم و نشان دهیم که ملت ایران، ملت بابصیرتی است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار