در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: پایبندی مردم به مبانی دینی و انقلابی حماسه ۹ دی را خلق کرد/ با نگاه جذب حداکثری رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ رویش‌های سال ۸۸ حداکثری بود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: در فتنه ۸۸ با گذشت زمان دروغگویی فتنه‌گران آشکار و جامعه به تدریج آگاه‌تر ‌شد. نقطه اوج بروز آگاهی مردم زمانی بود که جریان فتنه‌گر تحت عنوان طرفداری از نامزدهای شکسته خورده وسط میدان آمدند و آشکارا به تصویر امام خمینی (ره) توهین کردند و خیمه عزای حسینی را به آتش کشیدند! با این برخوردها آن بیماری غفلت و ضعف بصیرت کم‌کم جای خود را به ارتقای بصیرت و کشف حقایق داد.
کد خبر: ۶۴۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ - 30December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: پایبندی مردم به مبانی دینی و انقلابی حماسه ۹ دی را رقم زد/ با نگاه جذب حداکثری رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ رویش‌های سال ۸۸ حداکثری بودسردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی اظهار داشت: دشمن در دشمنی خود راسخ است و از رسیدن به اهداف خود ناامید نیست در همین راستا؛ هر روز موضوعی را سر دست می‌گیرد و به دنبال آن، اردوکشی می‌کند تا بتواند به اهداف خبیثانه خود برسد.

وی در تکمیل صحبت خود افزود: از طرف دیگر؛ فرمان خداوند و تعالیم دینی برای مأمنان این است که ثبات قدم، صبر و استقامت داشته باشند و بصیرت خود را ارتقا دهند، آمادگی حضور در میدان را داشته و اهل ایثار و جهاد باشند که بحمدالله این راه پیروان و رهروان صادقی دارد.

موج‌سواری دشمن بر محمل انتخابات بسترساز فتنه شد

این مسئول در رمزگشایی و تبیین علل مانایی گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در عرصه جهانی در طول ۴۴ سال اخیر گفت: اگر بخواهیم با تمرکز بر نهم دی این علل را مورد بررسی قرار دهیم؛ ابتدا باید دید خلق این حماسه در چه بستری رخ داد و برآیند چه بود؟ سرآغاز و بهانه‌جویی فتنه سال ۸۸ از زمان تبلیغات کاندیداتوری نامزدهای ریاست جمهوری آن سال آغاز شد. برخی اقدامات و موضع‌گیری‌های آن‌ها مشخص بود که به دنبال تسویه حساب سیاسی، ایجاد تفرقه، تضعیف جایگاه رهبری و به انزوا کشیدن جریان انقلاب اسلامی و ارزشی هستند. این اهداف در تبلیغات برخی نامزدها جریان داشت و در روز انتخابات و قبل از شمارش آراء بروز پیدا کرد؛ به طوری که با وسوسه برخی از اطرافیان و ساده‌لوحی نامزدهای انتخاباتی قبل از آنکه آراء شمارش شوند؛ یکی از نامزدها پیروزی خود را با اختلاف زیاد از نامزد دیگر اعلام و عنوان کرد که اگر غیر از این باشد تقلب شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه بیان داشت: در این جریان؛ کاملاً مشخص بود که دشمن خارجی از مدت‌ها قبل بر روی چنین موجی سوار است و در حال تحریک و تبلیغ حمایت‌گونه از جریان واگرا و فتنه‌انگیز است. در بدنه اجتماعی هم به طور مسلم؛ به خاطر آنکه نامزدهای انتخاباتی در قشرهای مختلف جامعه طرفدارانی داشتتند؛ به لحاظ ذهنی برخی از مردم آمادگی حضور در اردوکشی‌های خیابانی را داشتند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنان خود؛ بروز فتنه ۸۸ را ناشی از وجود یک بیماری دانستند، در ادامه تأكيد کرد: آن بیماری چه بود که توطئه خارجی و فتنه منحرفین و غافلین داخلی به یک فتنه تبدیل شد. فتنه از یک محیط غیرشفاف و غبارآلود به جود می‌آید، در چنین وضعیتی راست و دروغ را نمی‌توان تشخیص داد. این شرایط توسط افرادی به وجود می‌آید که به دنبال سواستفاده از چنین فضایی هستند. فتنه ۸۸ توسط کسانی شکل گرفت که سال‌ها بغض و کینه از انقلاب اسلامی را در دل خود داشته و به دنبال محمل و سوژه‌ای بودند تا به جریان انقلاب حمله کند. برای شکل‌گیری فتنه ۸۸؛ محمل انتخابات و سوژه‌ هم افراد فریب‌خورده‌‌ای بودند که در انتخابات مشارکت داشتند و غافلانه اعلام پیروزی کردند. آن‌ها حاضر بودند برای این حرف غیر مستند و غیر واقعی هر هزینه‌ای بدهند.

وی یادآور شد: طبیعتاً حامی هر نامزدی تمایل دارد که نامزد انتخاباتی مدنظر وی پیروز میدان باشد. وقتی نامزد موردنظر، برخلاف تصور حامی، پیروز نشود و آن نامزد انتخاباتی مورد نظر هم ادعای تقلب و ضایع شدن حقش را داشته و مظلوم‌نمایی کند؛ ممکن است برخی حامیان بی‌اطلاع با عنوان دفاع از مظلوم وارد میدان شوند و سینه سپر کنند.

صیانت از آرای مردم خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی

این مسئول تصریح کرد: این دوره فتنه‌گری هشت ماه به طول انجامید و قدم‌به‌قدم لایه‌های غبار فتنه فرو نشست و حقایق نمایان شد و مظلومیت نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر از دیروز آشکار شد و مشخص شد صیانت از آرا مردم خط قرمز نظام مقدس اسلامی و مسئولین آماده پاسخگویی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ابراز داشت: با گذشت زمان دست جنایتکار دشمن خارجی رو و دروغگویی فتنه‌گران آشکار ‌شد، بیماری جامعه رو بهبود بود و جامعه به تدریج آگاه‌تر می‌شد. نقطه اوج بروز آگاهی و بصیرت زمانی بود که جریان اغتشاش‌طلب فتنه‌گر تحت پوشش طرفداری از نامزدهای شکسته خورده وسط میدان آمدند و شعار سر دادند که «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». علاوه بر این آشکارا به تصویر امام خمینی (ره) جسارت کردند و به عنوان لشکر یزید خیمه عزاداران حسینی را به آتش کشیده و به عزاداران حمله کردند و با آن‌ها درگیر شدند! با این برخوردها آن بیماری غفلت و ضعف بصیرت و کم‌توجهی به مبانی دینی و انقلابی کم‌کم جای خود را به ارتقای بصیرت مردم و کشف حقایق این فتنه هشت ماهه داد.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنان خود فتنه هشت ماهه سال ۸۸ را به جنگ هشت ساله تحمیلی تشبیه کردند، در ادامه خاطرنشان کرد: در این واقعه؛ جامعه آسیب دید، دشمن خارجی جسور شد، تحریم‌های سنگین اعمال و دخالت‌های خارجی از این دوران باب شد. با فتنه سال ۸۸ توهین به ارزش‌ها، قبح‌شکنی و جاده جسارت‌ها توسط دشمن و ایادی او هموار شد. شاید بتوان گفت که درمان کلیدی بیماری سال ۸۸ ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه و آحاد ملت و دلدادگان انقلاب اسلامی بود چراکه در سایه افزایش بینش پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف میدان را تشخیص دادند و برای دفاع از مبانی انقلاب اسلامی منسجم‌تر از گذشته به میدان آمدند.

شکل‌گیری جهاد تبیین برای مقابله با پیامدهای فتنه ۸۸

وی با شاره به اینکه داروی درد جامعه در سال ۸۸؛ برخوردهای امنیتی و نظامی نبود و حتی با اقدام سیاسی آتش این فتنه خاموش نشد، در ادامه تاکید کرد: مرکز ثقل مقابله با فتنه هشت ماهه سال ۸۸؛ جهاد تبیین بود گرچه آن زمان چنین اصطلاحی در ادبیات سیاسی وارد نشده بود اما در رفتار و عمل نظام جمهوری اسلامی ایران ظهور و بروز داشت که در این میان؛ شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ پیشتاز چنین حرکتی بودند. ایشان از کسانی که قدرت اقناع جامعه را داشتند و صاحبان اندیشه و یا تریبون‌دارها دعوت کردند که به وسط میدان بیایند و برای مردم حقایق را تشریح و تبیین کنند. بصیرت‌افزایی در جهاد تبیین شکل گرفت. در آن ایام در بدنه گسترده بسیج؛ هزاران جلسه بصیرت‌افزایی تشکیل شد و بسیجیان نسبت به وظایف و نقش خود در مقابله با فتنه و دشمنان داخلی و خارجی آگاه‌تر شدند.

این مسئول با اشاره به سوابق برخی از فتنه‌گران سال ۸۸ گفت: اگر جایگاه فریب‌خوردگان و یا رهبران فتنه در آن سال را مورد بررسی قرار دهیم؛ متوجه خواهیم شد که این افراد در طول تاریخ انقلاب اسلامی دارای مسئولیت‌های اجرایی و قانونی بودند و جزو افراد عادی جامعه نبودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در تکمیل صحبت خود افزود: دشمن این افراد را فریب داد تا به دست آن‌ها، تیشه به ریشه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، که حاصل خون هزاران شهید است، زده شود. به بیان دیگر؛ کاری که دشمن با جنگ تحمیلی و صدها توطئه دیگر نتوانسته بود محقق کند، این بار قصد داشت به دست این سابقه‌داران انقلابی هدف خصمانه خود را دنبال کند.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه رمز پیروزی ملت ایران در فتنه سال ۸۸؛ صبر، بصیرت و عمل انقلابی به اندازه و به هنگام بود، در ادامه بیان داشت: کشور هشت ماه این جریان را تحمل کرد تا جامعه دچار نفاق نگردد و همزمان بصیرت‌افرایی شود و تقابل و طرفداری در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران کورکورانه نباشد. مردم، نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی صبورانه تحمل و صحنه را با صبر مدیریت کردند و مظلومانه مورد کینه دشمنان قرار گرفتند در این بین برخی به شهادت رسیدند و عده‌ای زخمی شدند اما پشت ولایت ماندند و میدان را خالی نکردند. به بیان دیگر صدها و حتی هزاران نفر در آتش این فتنه؛ خسارت دیدند، اما خم به ابرو نیاوردند و ایستادگی کردند. اگر این مهم محقق نمی‌شد دشمن به راحتی می‌توانست نفوذ کند و به اهداف خود برسد.

رویش‌های حداکثری در سال ۸۸

وی یادآور شد: با این همه؛ اما رهبران فتنه ۸۸ حتی پس از نهم دی ماه؛ افراد فریب‌خورده و حمله‌کنندگان به عزاداران حسینی را امت خداجو لقب داده و دامنه فتنه‌انگیزی خود را با چنین تعابیری گسترش دادند. به همین دلیل تصمیم بر این شد که این افراد؛ در حصر خانگی باشند. هرچند که خواست عمومی مردم؛ برخورد سخت‌تر و سنگین‌تری با این افراد بود اما آن‌ها با رأفت اسلامی و سعه صدر نگاه جمهوری اسلامی ایران و نگاه پر لطف رهبر معظم انقلاب اسلامی در قبال این رخداد مواجه شدند.

این مسئول تاکید کرد: نگاه پر از لطف رهبر معظم انقلاب اسلامی، که اعتقاد به جذب حداکثری و دفع حداقلی دارند، باعث شد که در فتنه ۸۸ رویش‌ها حداکثری و ریزش‌ها حداقلی باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و طرفداری از انقلاب اسلامی زنده است. مردم ایران اسلامی دفاع از ولایت را تکلیف و پشتیبانی از خط شهادت را وظیفه خود می‌دانند که میزبانی پرشور مردم استان خراسان رضوی از ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها گواه این حقیقت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار