شهید قدس/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقش راهبردی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شکل‌گیری و تقویت محور مقاومت

نقش شهید سلیمانی در پیروزی‌های جبهه مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی و صهونیسم بین‌الملل نقشی اثرگذار بوده که موجب نابودی گروه تروریستی داعش در منطقه شد.
کد خبر: ۶۴۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 31December 2023

نقش حاج قاسم در تقویت محور مقاومتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: نقش شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پیروزی‌های ماندگار جبهه مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی و صهونیسم بین‌الملل نقشی اثرگذار بوده که موجب شد تا در قدم نخست شاهد تضعیف گروه تروریستی داعش در منطقه و سپس نابودی آن باشیم؛ امری که برای محور مقاومت یک پیروزی بزرگ و تاریخی بود؛ اما برای جهان استکبار شکست تلخ و جبران‌ناپذیر محسوب شد.

در حقیقت باید بگوییم که شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه با تقویت جبهه مقاومتی متشکل از نیرو‌های حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، بسیج مردمی سوریه و ایجاد اتحاد مابین آن‌ها با مدافعان حرم از ایران و همچنین کمک گرفتن از مبارزان تیپ‌های زینبیون و لشکر فاطمیون توانست سد و جبهه بزرگی در حوزه مقاومت در برابر گروهک دست ساخته رژیم صهیونیستی و آمریکا با نام داعش ایجاد کند.

اما باید بگوییم که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل با اقدامات خود توانسته بود تا گروه تروریستی تکفیری داعش را ایجاد کند به صورتی که این گروه تروریستی ابتدا در سوریه و سپس در عراق بسط و گسترش پیدا کرد و حتی در مقاطعی می‌رفت تا این دو کشور منطقه را زیر سلطه خودشان دربیاورند. این درحالی بود که شهید حاج قاسم سلیمانی با بسیج جبهه مقاومت بعد از چند سال جنگ و نبرد توانست سرانجام این گروه تروریستی را نابود کرده و از بین ببرد.

حال موضوع بسیار مهم و راهبردی که باید پیرامون نقش و جایگاه شهید حاج قلسم سلیمانی در گسترش و تقویت محور مقاومت به آن اشاره کنیم، این است که این فرمانده بزرگ با استفاده از بسط و گسترش محور مقاومت به خوبی توانست عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه را به شکل و صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش داده و به آن عمق ببخشد و از این روی شاهد بوده و هستیم که محور مقاومت با تقویت قابل ملاحظه‌ای توان و قدرت خود، در چند جنگ تاریخی برابر رژیم صهیونیستی پیروز میدان شد.

موضوع اساسی در این میان نقش اساسی و تاریخی محور مقاومت در متوقف ساختن گسترش بیش از پیش داعش در منطقه غرب آسیا بود. در حقیقت باید به این مهم اشاره کنیم که همزمان با اینکه محور مقاومت مانع از بسط و گسترش بیش از پیش داعش در منطقه غرب آسیا شد با فرهنگ‌سازی و تبلیغ آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ارتقاء و رشد عمق راهبردی انقلاب اسلامی را در منطقه و جهان فراهم آورد.

از طرف دیگر با توجه به نقش و جایگاه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در تار و مار کردن تروریست‌های تکفیری داعشی از او به عنوان نماد مبارزه با تروریسم در جهان نام برده می‌شود. زیرا سعی و تلاش او موجب شد تا خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه از بین برود. اما زمانی ارزش و اهمیت این اقدام شهید سلیمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم دنیای استکبار و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده گروه تروریستی تکفیری داعش حضور داشته و در تمام مدتی که این تروریست‌ها در عراق و سوریه فعالیت می‌کردند به صورت دائم آن‌ها را هم از نظر مالی و هم از نظر سلاح و تجهیزات حمایت و پشتیبانی می‌کردند.

اما فعالیت‌های محور مقاومت فقط محدود به مبارزه و نابودی داعش در منطقه نبوده و نیست و یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهمترین اهداف و برنامه‌های این محور مقاومت پایان دادن به تسلط دنیای غرب در منطقه غرب آسیا بود. ضمن اینکه مبارزه با تجاوزات و توسعه طلبی‌های رژیم صهیونیستی به خصوص در حق مردم فلسطین یکی دیگر از اهداف و آرمان‌های محور مقاومت در منطقه بوده و هست.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که شکل‌گیری و تقویت محور مقاومت با الهام از شعار‌های انقلاب اسلامی ایران مبنی بر مقاومت در برابر قدرت‌های جهانی طراحی و بنیانگذاری شد و تاکنون توانسته است در برابر دنیای غرب و آمریکا ایستادگی کند و گروه تروریستی و تکفیری داعش را که توسط آن‌ها بنیان نهاده شده بود را از بین برد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها