در مراسم تشییع شهید گمنام در مرکز فرهنگی سردار صلح در مشهد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: رجعت شهدای گمنام حجت را بر مردم تمام کرد/ شهدا راه عزت را به آزادیخواهان آموختند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: حضور شهید والامقام گمنام در مرکز فرهنگی سردار صلح در مشهد این حقیقت را به ما متذکر می‌شود که ما به وظیفه عمل کردیم و تکلیف انجام شد و امروز آمده‌ایم تا حجت را بر شما که بعد از ما حرکت انقلاب اسلامی را تداوم بخشیده‌اید تمام کنیم.
کد خبر: ۶۴۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ - 31December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام عملیات کربلای یک که امروز به مناسبت روز ملی مشهد در مجتمع فرهنگی آموزشی سردار صلح برگزار شد، اظهار داشت: به حرمت مجاهدت‌های همه مجاهدان و این شهید والامقام گمنام که محصول جهاد است در این مکان دور هم جمع شدیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی که قبل از خاکسپاری شهید گمنام بنای یادمان این شهید والامقام را تکمیل کرده‌اند، افزود: این تلاش جهادی و اقدام انقلابی می‌تواند الگوی مناسبی برای نقاطی باشد که سال‌ها میزبان شهدای گمنام هستند و هنوز نسبت به احداث یادمان اقدام نکرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: رجعت شهدای گمنام حجت را بر مردم تمام کرد/ شهدا راه عزت را به ما آموختند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فضیلت زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان را کمتر از شهدا نمی‌دانند. این فرمایش معظم له یک باور و عقیده است چراکه هرچه ما شهیدان را تکریم، تعظیم و تجلیل کنیم باید بدانیم در اجر آن‌ها شریک هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان خراسان رضوی در هزار و ۴۰۰ گلزار شهید میزبان شهدای با نام و گمنام است که تعداد شهدای آرمیده در این گلزار‌ها از قداست آن نمی‌کاهد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: در جای‌جای استان دلاورپرور و حماسه‌ساز خراسان رضوی ۱۸ هزار شهید آرمیده‌اند که به محل‌های خاکسپاری حرمت و قداست بخشیدند که باید مومنانه و باانگیزه به آن‌ها باید توجه داشته باشیم و بیش از پیش از آن صیانت کنیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: رجعت شهدای گمنام حجت را بر مردم تمام کرد/ شهدا راه عزت را به ما آموختند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه‌های ۹ و ۱۰ دی گفت: هر کدام از حماسه‌هایی که در ۹ دی ۱۳۸۸ و ۱۰ دی ۱۳۵۷ خلق شد یک راه مشخص را به ما نشان می‌دهند و آن این است که اگر می‌خواهیم عزت داشته باشیم، اگر به دنبال پیشرفت و الگو شدن هستیم و اگر می‌خواهیم مدیون شهیدان و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف نباشیم باید به آن‌ها اقتدا کنیم و پرچم اقتداری که آن‌ها برافراشته‌اند را سر دست گرفته و با قدرت پیش برویم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حضور این شهید والامقام در این مرکز این حقیقت را به ما متذکر می‌شود که ما به وظیفه عمل کردیم تکلیف انجام شد و امروز آمده‌ایم تا حجت را بر شما تمام کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار