خبرگزاری فرانسه مدعی کشته شدن ۱۰ یمنی در درگیری با نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ شد

خبرگزاری فرانسه ادعا کرد که ۱۰ نفر از نیرو‌های ارتش یمن در حمله هوایی آمریکا به قایق‌هایی که یک فروند کشتی را در دریای سرخ مورد حمله قرار داده بودند، کشته شدند.
کد خبر: ۶۴۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ - 31December 2023

خبرگزاری فرانسه مدعی کشته شدن ۱۰ یمنی در درگیری با نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی کانتینری متعلق به «مرسک» از حمله قایق‌های جنگی یمنی به خود خبر داد و درخواست کمک کرد.

سنتکام افزود که قایق‌های یمنی به‌سمت کشتی شلیک کرده و برخی از سرنشینان قایق‌ها تلاش کردند که وارد کشتی شوند.

در بیانیه سنتکام آمده است که بالگرد‌های آمریکایی برای کمک به کشتی راهی منطقه شدند و قایق‌های یمنی به سمت آن‌ها شلیک کردند.

سنتکام در بیانیه خود مدعی شد: بالگرد‌های آمریکایی به سمت سه قایق یمنی شلیک کرده و آن‌ها را غرق کردند و خدمه آن‌ها کشته شدند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است، اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تأیید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار