در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیر مؤسسه لبیک یا زهرا (س) در لندن: لزوم معرفی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به‌عنوان الگو در دنیا/ امام خمینی (ره) اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد/ جهاد تبیین منحصر به یک خطه و سرزمین نیست+ فیلم

«سیده‌ام‌فروه نقوی» با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد، گفت: وجود و افکار امام راحل در قلوب و اذهان ما برای همیشه زنده است و همانند یک آفتاب همواره می‌درخشد.
کد خبر: ۶۴۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۷ - 02January 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «سیده‌ام‌فروه نقوی» مدیر موسسه «لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» که در لندن (پایتخت انگلیس) فعالیت دارد، روز گذشته (دوشنبه ۱۱ دی) در آستانه ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا سلام‌الله‌علیها، به همراه رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در خبرگزاری دفاع مقدس حضور یافت و طی دیداری صمیمی با مسئولان و دست‌اندرکاران این خبرگزاری، در جریان روند فعالیت این رسانه قرار گرفت.

«سیده‌ام‌فروه نقوی» مدیر «موسسه لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» پاکستانی‌الاصل و ساکن لندن، یکی از زنان مسلمان فعال در حوزه اجتماعی است که در سال ۱۳۹۷ جزو هشت بانوی مطرح جهان اسلام معرفی شده و نشان گوهرشاد را از سوی آستان قدس رضوی دریافت کرد.

بر همین اساس و در حاشیه این دیدار گپ‌و‌گفتی با او انجام گرفت که در ادامه می‌خوانید؛

دفاع‌پرس: نامگذاری مؤسسه‌ای بنام نامی صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها در قلب اروپا نشان از ارادت و شناختی منحصر و خاص به مقام والای بانوی دو عالم دارد. لطفا در خصوص وجه تسمیه این مؤسسه و فعالیت‌های آن توضیح دهید؟

ما اگر بخواهیم به معرفت و زندگی برسیم، باید از وجود مقدّس سیده نساءالعالمین و زندگانی آن حضرت، بهره‌مند باشیم. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را باید به‌عنوان یک الگو و نمونه به دنیا معرفی کنیم. مؤسسه «لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» نیز مزین به نام مبارک ایشان است؛ این مؤسسه را زمانی‌که در قم بودیم، بنیان گذاشتیم، اکنون نیز در لندن مشغول فعالیت است و تمامی خدمات آن به خانواده‌های شیعیان اختصاص دارد.

مدیر موسسه لبیک یا زهرا(س): لزوم معرفی حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها به‌عنوان الگو در دنیا/ امام خمینی (ره) اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد/ جهاد تبیین منحصر به یک خطه و سرزمین نیست

هر چند مرکز این مؤسسه در شهر لندن انگلیس است؛ اما در سایر کشور‌های اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان و ... نیز در آفریقا و کانادا و در دیگر نقاط دنیا هم فعالیت داریم.

هدف ما معرفی وجود مقدس حضرت فاطمه الزهرا (س) است

هدف ما از تاسیس این مؤسسه در انگلیس معرفی وجود مقدس حضرت فاطمه الزهراء سلام‌الله‌علیها است؛ زیرا حضرت فاطمه الزهراء سلام‌الله‌علیها مصداق قرآن کریم است و همانطور که قرآن شفا است، وجود حضرت فاطمه الزهراء سلام‌الله‌علیها نیز ۱۰۰ درصد شفا است. فعالیت‌های مؤسسه «لبیک یا زهراء سلام‌الله‌علیها» به صورت کلی علمی، فرهنگی و آموزشی است.

مطالب بیشتر:
* حضور مدیر موسسه «لبیک یا زهرا سلام‌الله‌علیها» لندن در خبرگزاری دفاع مقدس + فیلم و تصویر
* اهدای مدال مقاومت به همسر جاویدالاثر «سید محسن موسوی»

وجود حضرت فاطمه الزهراء (س) شفا است

اکثر فعالیت‌های ما در این مؤسسه نتیجه بخش بوده است؛ به‌طوری‌که بسیاری از زنانی که در برنامه‌های ما شرکت می‌کنند، با حجاب می‌شوند. تابستان سال‌جاری نیز کارگاه آموزشی سه روزه برگزار کردیم که هدف ما آشنا کردن شرکت‌کنندگان این کارگاه، با سبک زندگی حضرت فاطمه زهراء سلام‌الله‌علیها بود تا همه بدانند که همانطور که در قرآن آمده است، وجود حضرت فاطمه الزهراء سلام‌الله‌علیها شفا است.

در قرآن آمده است اگر نسبت به حضرت فاطمه الزهراء سلام‌الله‌علیها محبت داشته باشید، این محبت باعث رشد و تعالی شما می‌شود. برای همین هم تمامی انرژی ما برای این است و خواهد بود که تا آنجایی که توان داریم، تمام جهان را با معرفت، عشق و تعلیمات حضرت فاطمه الزهراء سلام‌الله‌علیها آشنا کنیم، تا این جهان برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

دفاع‌پرس: گفته می‌شود که شما در مؤسسه «لبیک یا زهراء سلام‌الله‌علیها» در خصوص انقلاب اسلامی و تبیین و تشریح اندیشه‌های امام خمینی (ره) نیز فعالیت دارید. لطفا در این خصوص هم توضیحاتی بفرمایید.

بعد از انقلاب اسلامی در ایران، در حقیقت روح ما منقلب شد. تا قبل از آن، حتی جرأت حرف زدن نداشتیم؛ اما انقلاب و حرکت امام راحل، به ما جرأت داد و یاد گرفتیم که باید برای خدا حرکت و کار کنیم.

من علاقه بسیار خاصی به امام خمینی (ره) دارم. از فرمایشات ایشان خیلی استفاده می‌کنم. امام (ره) تاکید داشتند که یک زن می‌تواند جامعه را پاکیزه‌تر کند و آن را بسازد. زیرا زنان معلم بوده و سازنده هستند و می‌توانند در عین اینکه انسان‌ساز باشند جامعه را نیز بسازند. فکر و وجود حضرت امام خمینی (ره) فاطمی بود و ایشان در مورد حضرت زهراء (س) سخنان فراوانی بیان کرده‌اند.

مدیر موسسه لبیک یا زهرا(س): لزوم معرفی حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها به‌عنوان الگو در دنیا/ امام خمینی (ره) اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد/ جهاد تبیین منحصر به یک خطه و سرزمین نیست

وجود و افکار امام (ره) در قلوب و اذهان ما برای همیشه زنده است

زندگی ما مدیون حضرت امام خمینی (ره) است و باید ایشان در کل دنیا شناخته شوند. ما هم خودمان را از وجود امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی شناختیم و به این نتیجه رسیدیم که زندگی را باید به صورتی پیاده کنیم که ایشان در سخنان خود به آن اشاره کردند. بر همین اساس هم وجود و افکار ایشان در قلوب و اذهان ما برای همیشه زنده است و همانند یک آفتاب همیشه می‌درخشد.

دفاع‌پرس: به نظر شما انقلاب اسلامی ایران، در حوزه زنان چه تاثیراتی در معادلات جهان گذاشته است؟

در برخی از کشور‌های دنیا خیلی به زنان اهمیتی نمی‌دهند؛ این در حالی است که در افکار امام راحل به زنان خیلی اهمیت داده شده است. امام خمینی (ره) خیلی قبل‌تر، می‌دانستند که این زنان هستند که می‌توانند جهان را بسازند؛ بر همین اساس هم تمامی حرف‌ها و سخنان امام خمینی (ره) که در اول انقلاب زده شده است همچنان هم تازه و ماندگار است.

امام خمینی (ره) اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد

این موضوع به این دلیل است که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بر اساس قرآن بوده است؛ زیرا قرآن کتاب زنده و جاویدی است. امام خمینی (ره) نیز در جریان انقلاب اسلامی تمامی رسم و رسومات کهنه که با جاهلیت مرتبط شده بود را جمع کردند و اسلام واقعی را به دنیا معرفی کردند.

تصاویر اسلام در اذهان مردم جهان قبل از انقلاب اسلامی تصاویری نادرست بود و در دیدار‌هایی که با مسیحیان و سایر ادیان داشتیم به ما میگفتند که ما اسلام را تازه بعد از انقلاب اسلامی شناختیم. در حقیقت باید بگویم که انقلاب اسلامی یک انرژی برای تمامی مسلمانان جهان است.

مدیر موسسه لبیک یا زهرا(س): لزوم معرفی حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها به‌عنوان الگو در دنیا/ امام خمینی (ره) اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد/ جهاد تبیین منحصر به یک خطه و سرزمین نیست

ما به دنبال حفظ آبروی اسلام هستیم

دفاع‌پرس: تاکنون برای فعالیت‌ها، با مشکلات خاصی از ناحیه افراد و جریان‌هایی که در انگلیس هستند، مواجه بوده‌اید؟

ما از آن دسته افرادی نیستیم که به دروغ از اسلام بهره ببریم؛ لذا ضمن اینکه با ما محترمانه برخورد می‌کنند با ما همکاری هم می‌کنند. ما در تمامی اماکن ازجمله در مدارس حضور داریم و روابط خوبی هم داریم. آن‌ها می‌دانند که ما به دنبال حفظ آبروی اسلام هستیم و دینداری ما واقعی است و ما به دروغ و با فریب نمی‌توانیم اینگونه فعالیت کنیم. در طول این ۲۳ سال تا به حال کوچکترین بی‌احترامی از سوی جریان‌ها ندیدم. ما برای برگزاری هرگونه کنفرانس تا امروز هیچ مشکلی نداشتیم.

جهاد تبیین منحصر به یک خطه و سرزمین نیست

دفاع‌پرس: نظر شما در مورد جهاد تبیین که حضرت امام خامنه‌ای در سخنان خود بار‌ها به آن اشاره می‌کنند، چیست؟

ما امسال اجلاس مجمع جهانی را داشتیم و من در آن یک مقاله نوشته بودم که در آن به این موضوع اشاره کرده بودم که این زمان، زمان امام مبین است. اگر ما از نظر عقیده و ایمان درک کنیم که زمان، زمان امام مبین است، ابلاغ ما هم باید مبین باشد و در حقیقت منظور از ابلاغ مبین همان جهاد تبیین است.

جهاد تبیین هم فقط منحصر به یک خطه و یک کشور و یک فرهنگ و سرزمین نیست و ما حدیثی داریم که وقتی آخرالزمان می‌شود هر کس به هر نحوی که باشد همان را نشان خواهد داد. بر همین اساس هم اگر کسی دینی نداشته باشد، بی‌دینی او مشخص می‌شود. در آن طرف هم اگر کسی که در باطن دین داشته باشد این دین در او نمایان می‌شود.

امروز ما مشاهده می‌کنیم که افرادی که در باطن بی‌دین بودند و در ظاهر ادعای دین‌داری می‌کردند امروز مجبور شدند که به بی‌دینی خودشان اعتراف کنند. الان ببینید آیا امروز چیزی برای ملت «اسرائیل» باقی مانده است؟ در واقع هرکسی که ظالم است، مشخص می‌شود که در باطل و در حقیقت ظالم است. در آن طرف هم اگر انسان خوبی است، مشخص می‌شود که فرد خوبی است.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار