روایت مواجهه سردار سلیمانی با اشراردر «آورتین»

مستند «آورتین» روایتی متفاوت از مواجهه سردار سلیمانی با اشرار شرق و جنوب شرق کشور از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ - 02January 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «آورتین» به کارگردانی حسن وزیرزاده و تهیه‌کنندگی اسرافیل کلیجی، محصول مرکز هنری‌رسانه‌ای رضوان و با موضوع امنیت است که اشاره به نقش مهم و اثرگذار حاج‌قاسم در مبارزه با اشرار و امان دادن به بسیاری از آن‌ها در دهه ۷۰ دارد.

اسم آورتین اشاره به منطقه‌ای صعب‌العبور و کوهستانی در کرمان دارد که آن زمان مکانی مناسب و امن برای اشرار بود. حاج‌قاسم با درک دشواری وضعیت اقتصادی این اشرار که به دلایل معیشتی و مالی دنبال شرارت رفتند، با فراهم آوردن امکانات کشاورزی و گشودن باب تعامل، سرنوشت بسیاری از آن‌ها و خانواده‌های‌شان را تغییر داد و در مقابل عده‌ای از اشرار که حاضر به پذیرش این تامین و تعامل نبودند، با لشکر۴۱ سیدالشهدا ایستاد.

این فیلم مستند با استفاده از تصاویر آرشیوی و مصاحبه تلاش کرده تا نقش حاج قاسم در خاتمه دادن به فعالیت اشرار در این منطقه که سابقه‌ای چند ده ساله داشته است را به نمایش بگذارد.

روایت مواجهه سردار سلیمانی با اشراردر «آورتین»

عوامل تولید این مستند ۵۶ دقیقه‌ای عبارتند از: تهیه‌کننده: اسرافیل کلیجی، کارگردان و تدوین: حسین وزیرزاده، تصویربردار: احمد رحمانیان و صدابردار: علی قاضی‌زاده.

مستند «آورتین» پیش از این در جشنواره سینما حقیقت حضور داشت و توانست جایزه ویژه «سرباز وطن»، یادبود شهید سردار قاسم سلیمانی را دریافت کند. «آورتین» امشب ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۹:۳۰ است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها