حماس تمام مذاکرات درباره آزادی اُسرا را متوقف کرد

در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور معاون رئیس دفنر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیروت، جنبش حماس به میانجی‌ها اطلاع داد که تمام مذاکرات درباره آزادی اُسرا در غزه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
کد خبر: ۶۴۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ - 02January 2024
حماس تمام مذاکرات درباره آزادی اُسرا را متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور «صالح العاروری» معاون رئیس دفنر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیروت، جنبش حماس به میانجی‌ها اطلاع داد که تمام مذاکرات درباره آزادی اُسرا در غزه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. 
 
منابع خبری ساعاتی پیش از شهادت صالح العاروری بر اثر یک حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. منابع لبنانی گزارش دادند این پهپاد یک دفتر متعلق به حماس را هدف قرار داد که به شهادت سه نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر منجر شد. 
 
یک مقام در وزارت دفاع آمریکا نیز به روزنامه واشنگتن پست گفت که ارتش اسرائیل مسئول حمله‌ای است که «صالح العاروری» را هدف قرار داد.
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای، رسما شهادت صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و دو نفر از فرماندهان القسام را در جریان حمله پهپادی صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تأیید کرد.
 
العاروری پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که آماده شهادت است: «همه ما در جنبش حماس نامزد شهادتیم، از شیخ احمد یاسین بگیرید تا آخر... من همین الان هم زیاد زنده مانده‌ام و بیش از آنچه فکر می‌کردم عمر کرده‌ام؛ سلام بر شهادت.»
 
وی همچنین گفته بود که «هر روز تلاش می‌کنند محمد ضیف (فرمانده کل القسام) را ترور کنند و ان‌شاءالله او وارد قدس خواهد شد».
 
«حسین جشی» نماینده پارلمان لبنان ساعتی قبل‌تر تأکید کرد که جنبش حزب الله قطعا به این ترور پاسخ خواهد داد و این مسئله قطعی است، ولی زمان آن مشخص نیست.
 
به گفته جشی، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرده است که به هر گونه حمله به هر شخصیتی در لبنان با هر تابعیتی که باشد، پاسخ داده خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار