شهید قدس/ یادداشت/ حجت‌الاسلام سلیمانی

اخلاص قطب‌نمای مجاهدین در مسیر حرکت به سوی معبود

اخلاص ویژگی ممتاز سیدالشهدای مقاومت بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود که به مناسبت‌های مختلف ایراد شده به آن اشاره داشتند.
کد خبر: ۶۴۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ - 03January 2024

اخلاص قطب‌نمای مجاهدین در مسیر حرکت به سوی معبودگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین «موسی سلیمانی» جانشین دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام؛ از خصوصیات برجسته شهید سلیمانی در کلام رهبر عزیز انقلاب اخلاص بود. آن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچ‌گاه اهل تظاهر نبود.

اخلاص قطب‌نمای  انسان در مسیر حرکت به سوی خدا و باعث برکت در زندگی و اعمال است. حضرت زهرا (س) می‌فرمایند: مَنْ أَصْعَدَ إِلَي اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِه‏؛ کسی که عبادت پاک و خالص خود را به بالا بفرستد، خداوند عزیز و جلیل، بهترین مصالحش را بر او نازل می‌گرداند.

اخلاص دارای دو سطح است. اخلاص در عقیده و باور؛ یعنی در باورمان شک و تردید نکنیم. حسن‌مطلع وصیت‌نامه شهید سلیمانی جلوه‌های این اخلاص را حکایت می‌کند.

«اشهد أن لا اله الّا الله و اشهد أنّ محمداً رسول الله و اشهد أنّ امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب و اولاده المعصومین اثنی عشر ائمتنا و معصومیننا حجج الله. شهادت می‌دهم که قیامت حق است. قرآن حق است. بهشت و جهنّم حق است. سوال و جواب حق است. معاد، عدل، امامت، نبوّت حق است.»

اخلاص در عمل؛ نمونه‌های عینی خلوص سردار دلها بسیار زیاد است. که از خرمن اخلاص با خوشه‌چینی چند نمونه تقدیم می‌شود.

رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند هر وقت در جلسه‌ای که ما غالباً با همین مسئولین مختلف که ارتباط با کار او داشتند داشتیم -جلسات رسمیِ معمولی- حاج قاسم یک گوشه‌ای می‌نشست که اصلاً دیده نمی‌شد. آدم گاهی اوقات می‌خواست بداند یا استشهاد کند، باید می‌گشت تا او را پیدا می‌کرد؛ خودش را جلوی چشم قرار نمی‌داد، تظاهر نمی‌کرد.

سردار شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نقل می‌کند سردار سلیمانی  اصلاً حق ماموریت نمی‌گرفت، شاید حالا بعضی از دوستان هم هستند که چنین اعتقادی دارند و می‌گویند بگذار این عمل خالص برای خدا باشد و شائبه دیگری داخل آن نباشد.

در جنگ ۳۳ روزه، سردار سلیمانی تقریبا بیشتر روزهای جنگ را در بیروت درکنار سید حسن نصرالله و عماد مغنیه بودند و جلسات سه نفره داشتند. اما در آخرین مصاحبه تلویزیونی سردار که چند ماه قبل از شهادت ضبط و پخش شد همه موفقیت‌ها و ایده‌ها به سید حسن نصرالله و عماد مغنیه نسبت داده شد و سردار از نقش خود هیچ حرفی نزد. در این مصاحبه الگوی کامل اخلاص دیده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار