روایت مادر شهیدان جعفری نیا در قم

روایتی خواندنی از مادر شهید/ فرزندم ما را به تشییع خودش دعوت کرد

مادر شهیدان محمد، احمد و علی جعفری نیا در قم ازخاطره تشییع جنازه محمد در مشهد روایتی نقل می کند.
کد خبر: ۶۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ - 30December 2015

روایتی خواندنی از مادر شهید/ فرزندم ما را به تشییع خودش دعوت کرد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سیده خدیجه حسن حسینی مادر بزرگوار شهیدان جعفری نیا در دیدار سرهنگ پاسدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، با بیان این نکته که پیام و امر حضرت امام(ره) بر ما ملاک و حجت بود، گفت: فرزندانم را در اطاعت از فرمان امام که همانا حفظ اسلام و قرآن بود به جبهه فرستادم و در شهادت سه فرزندم، راضی به رضای خداوند هستم.

وی با نقل خاطره ای یادآور شد: محمد با سپاه مشهد به جبهه اعزام شده بود و به ما گفت: شما برای زیارت به مشهد بیایید و من هم خودم را به شما می رسانم؛ هنگامی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدیم، همزمان مراسم تشییع تعدادی از شهدا بود که ما هم در آن شرکت کردیم؛ بعد از تشییع، از قم زنگ زدند و خبر شهادت محمد را دادند و متوجه شدیم وی جزو یکی از همین شهدای مشهد بود که سر در بدن نداشت.

حسینی نیز در دیدار با خانواده بزرگوار شهیدان محمد، علی و احمد جعفری نیا طی سخنانی ابراز کرد: حضور در محضر خانواده های معظم شهدا تکلیف ما را نسبت به ادامه راه شهیدان سنگین تر و در پیمودن این مسیر ما را مصمم تر می کند.

 وی با بیان اینکه تجلی ایثار و استقامت و اوج عظمت را می توان در خانواده های بزرگوار شهدا دید، خاطرنشان ساخت: مادران شهدا به حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) که فرزندان خویش را در راه خدا تقدیم نمودند، تاسی کردند و چنین جلوه های عاشورایی در جای جای صحنه های دفاع مقدس، مشهود است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه شهدا چراغ هدایت ملت هستند، ابراز کرد: شهیدان والامقام از همه هستی خود گذشتند و با مهر مادری آمیخته با آموزه های تربیتی مکتب اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س)، به اوج رشد و تعالی راه یافتند.

وی با بیان اینکه شهادت، نقطه اوج افتخار آمیز تربیت اسلامی است، تاکید کرد: ضرورت دارد خاطرات و وصایای شهدا و شرح دلاوری های رزمندگان اسلام را جمع آوری و نسل به نسل منتقل کنیم.

شهید محمد جعفری نیا همزمان با آغاز جنگ تحمیلی ر سال 1359 عازم جبهه شد و در جنگ های نامنظم، یکی از نیروهای تحت امر دکتر مصطفی چمران گردید؛ پس از شهادت شهید چمران، به تیپ 25 کربلا پیوست و تا مرحله فرماندهی گردان پیش رفت، سپس به لشکر 5 نصر خراسان رفت و تا سمت فرمانده تیپ یکم، ارتقا درجه یافت؛ این شهید بزرگوار در عملیات های طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، محرم، والفجر مقدماتی و والفجر 3 شرکت داشت و پس از چندین بار مجروحیت شدید، سرانجام در تاریخ دوازدهم مرداد 62 در حالی که بیش از 10 روز از مراسم عروسی اش نگذشته بود، در مهران به شهادت رسید.

شهید احمد جعفری نیا در 24 آبان سال 61 در منطقه عین خوش و شهید علی جعفری نیا نیز در 24 شهریور سال 66 در شلمچه به شهادت رسیدند، این دو شهید بزرگوار از نیروهای بسیجی لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) بودند؛ محمود دیگر فرزند این خانواده نیز از جانبازان عملیات رمضان در سال 61 می باشد.

نظر شما
پربیننده ها