بغداد ائتلاف آمریکایی را مسئول حمله به مقر حشدالشعبی دانست

دولت عراق، امروز پنجشنبه، ائتلاف آمریکایی را مسئول حمله به مقر حشدالشعبی در بغداد دانست و این اقدام را تروریستی توصیف کرد.
کد خبر: ۶۴۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ - 04January 2024

بغداد ائتلاف آمریکایی را مسؤول حمله به مقر الحشد الشعبی دانستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق سرتیپ «یحیی رسول» امروز (پنجشنبه، ۴ ژانویه)، به حمله پهپادی به یکی از مقر‌های سازمانحشدالشعبی عراق در بغداد واکنش نشان داد و تاکید کرد که در این حمله که نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق بود، یک فروند پهپاد با هدف قرار دادن یکی از مقر‌های امنیتی در پایتخت بغداد، اقدامی را انجام داد که هیچ تفاوتی با اقدامات تروریستی نداشت.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی افزود: «نیرو‌های مسلح عراق، نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی را مسئول این حمله غیرمنتظره به یک نهاد امنیتی عراقی می‌دانند. نهادی که بر اساس اختیاراتی که فرمانده کل نیرو‌های مسلح به آن اعطا کرده است، عمل می‌کند. این اقدام تمام تفاهمات بین نیرو‌های مسلح و نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی را تضعیف می‌کند».

سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق افزود: ما این اقدام را تشدید تنش و حمله خطرناک به عراق می‌دانیم که به دور از روح و متن دستور و کاری است که ائتلاف بین المللی در عراق برای آن حضور دارد.

منابع آگاه پیشتر اعلام کردند که در حمله پهپادی امروز به مقر تیپ ۱۲ حشدالشعبی در شهر بغداد، «الحاج ابو تقوی السعیدی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و دستیارش شهید و شش نفر دیگر زخمی شدند.

منابع عراقی می‌گویند که خودروی شهید ابو تقوی به محض اینکه به مقر مذکور رسیده هدف قرار گرفته است. چهار موشک از پهپاد مهاجم شلیک شده که یکی از آن‌ها به خودروی شهید ابوتقوی اصابت کرده است. برخی منابع نیز شمار شهدا را تا چهار تن اعلام کرده‌اند.

پس از این حمله تروریستی، شورای امنیت ملی عراق به ریاست نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی نشستی اضطراری برگزار کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار