رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان خبر داد؛

کشف ۱۶ بمب آماده انفجار پیش از حادثه تروریستی در کرمان

حجت‌الاسلام «توکلی» با بیان اینکه چندین ماه قبل تعداد ۱۶ بمب آماده انفجار توسط یکی از گروهک‌های معاند در کرمان کشف شد که برای انفجار در گلزار شهدای کرمان آماده شده بود، گفت: عامل انتحاری زمانی که به گیت‌های بازرسی رسیدو نتوانست جلوتر برود همانجا خود را منفجر کرد.
کد خبر: ۶۴۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ - 07January 2024

کشف ۱۶ بمب آماده انفجار پیش از حادثه تروریستی در کرمان

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،حجت‌الاسلام «علی توکلی» رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان در خصوص بررسی ابعاد حادثه تروریستی در کرمان، این حادثه را ناشی از بغض کینه آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به انقلاب و شهید سلیمانی خواند و اظهار داشت: اخباری از گذشته وجود داشت که تهدید کرده بودند و حتی چندین ماه قبل نیز تعداد ۱۶ بمب آماده انفجار توسط یکی از گروهک‌های معاند در کرمان کشف شد که برای انفجار در گلزار شهدای کرمان آماده شده بود. همچنین در چند استان نیز کشفیاتی انجام شد که به بیش از ۶۰ بمب رسید.

وی با اشاره به دستگیری عوامل تهدیدات گذشته و بسته شدن پرونده آنها و بیان اینکه تهدیدات وجود داشت و سالگرد شهید سلیمانی یکی از زمان‌هایی بود که می‌توانستند تهدیدات را عملیاتی کنند، اظهار کرد: در مراسم سالگرد افراد بسیاری حضور داشتند و نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی استان تمام تلاش خود را کردند تا مراسم با آرامش و امنیت برگزار شود.

توکلی با بیان اینکه برخورد با جرائم نیروهای مسلح از وظایف ذاتی سازمان قضائی نیروهای مسلح است و اگر جرمی اتفاق افتاد قطعاً با آن برخورد می‌کنیم، افزود: دو انفجار تروریستی کرمان قبل از گیت بازرسی بوده و عوامل انتحاری جایی هستند که جمعیت ازدحام کرده باشد و تا نزدیک گیت هوشمند آمده بودند اما در کنار گیت افراد چهره‌ زن، سگ‌های یابنده مواد منفجره و دستگاه هوشمندی که ریموت را تشخیص می‌دهد وجود دارد لذا عامل انتحاری زمانی به این گیت‌ها رسیده و نتوانسته جلوتر برود همانجا خود را منفجر کرد.

وی با اشاره به فاصله حدود ۲۳۰۰ متری بمب اول و ۱۷۰۰ متری بمب دوم تا گلزار شهدای کرمان، ادامه داد: نیروهای امنیتی و انتظامی ما تا این فاصله از گلزار برای پیشگیری برنامه‌ریزی کرده بودند تا به عوامل احتمالی تروریستی اجازه داده نشود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمان تصریح کرد: ۵۰۰ نفر نیرو از استان‌های دیگر برای مراسم سالگرد شهید سلیمانی آمده بودند. علاوه‌ بر این نیروهای سپاه و فراجا دوربین‌های قوی منطقه را رصد می‌کردند. عامل انتحاری اگر می‌توانست از گیت‌ها عبور کند موفق عمل می‌کرد اما این اقدام کور بود و از نظر نظامی ارزشی ندارد و نیروهای ما سربلند هستند.

حجت‌الاسلام توکلی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تغییر مکان برگزاری مراسم تشییع گفت: قرار بود این مراسم بسیار باشکوه برگزار شود اما تهدیدات هنوز وجود داشت و گاهی کُدهایی به دست می‌آمد که تهدیداتی در مراسم تشییع وجود دارد لذا تصمیم بر این شد مراسم تشییع در مصلی انجام شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمان در پایان با بیان اینکه تاکنون هیچ کوتاهی برای ما محرز نشده و همه تدابیر حفاظتی لازم از سوی همه نیروها به کار برده شده بود، اظهار کرد: شایعات جاسازی بمب در سطل زباله صحت ندارد اگر این بسته انفجاری بود باید در زمین چاله ایجاد می‌کرد و براساس نظر کارشناسان بالاتر از زمین منفجر شده است و خود داعش نیز مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار