یادداشت/ رحیم محمدی

هیچ جنایتی بی پاسخ نمی‌ماند

تقریباً تمامی اقدامات و انفجار‌های تروریستی که از سوی مزدوران استکبار جهانی در کشورمان صورت گرفته، بی‌پاسخ نمانده است.
کد خبر: ۶۴۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸ - 08January 2024

هیچ جنایتی بی پاسخ نمی‌ماندگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ عصر روز چهارشنبه ۱۳ دی بود که خبری تکان‌دهنده به سرعت منتشر شد؛ خبری که کسی انتظار شنیدن آن را نداشت؛ آن خبر که تلخ و ناگوار بود، حکایت از آن داشت که در محدوده گلزار شهدای کرمان، مردمی که به سمت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در حال حرکت بودند، مورد حمله تروریستی قرار گرفتند و به واسطه آن عده‌ای زیادی از هموطنان عزیزمان به شهادت رسیدند و عده‌ای هم مجروح شدند.

هرچند در خبر‌های اولیه جزئیات چنین حادثه‌ای مشخص نبود، ولی می‌شد فهمید که این انفجار، اقدامی تروریستی با هدف به خاک و خون کشاندن مردم عادی و دوست‌داران حاج قاسم سلیمانی و ترساندن مردم از حضور در چنین مراسم‌هایی بوده است.

این شیوه برای مردم کشورمان موضوع جدیدی نیست؛ زیرا از همان روز‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دشمنان این انقلاب با همان هدف‌های مورد اشاره دست به ترور مسئولان و مردم بی‌گناه آن هم به شکل‌های مختلف از جمله ترور با اسلحه و انفجار بمب در نهاد‌های دولتی، کوچه و خیابان می‌زدند؛ به نحوی که به واسطه این‌گونه اقدامات بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم کشورمان به شهادت رسیدند.

انفجار‌ها و ترور‌هایی که از بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون در ایران صورت گرفته، اگرچه تعداد زیادی از مردم کشورمان را به شهادت رسانده، ولی علی‌رغم این وقایع، مردم هیچ‌گاه دست از پشتیبانی نظامی که خود آن را برگزیده‌اند، برنداشته‌اند و اثبات این ادعا را ما در مناسبت‌های مختلفی همچون روز قدس، ۲۲ بهمن، حماسه ۹ دی و تشییع باشکوه و عظیم سردار جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی دیدیم.

البته می‌توان گفت تقریباً تمامی ترور‌ها و انفجار‌های تروریستی که از سوی مزدوران استکبار جهانی در کشورمان صورت گرفته، بی‌پاسخ نمانده است؛ چه زمانی که اقدامات پاسداران انقلاب اسلامی در اوایه دهه ۶۰ علیه خانه‌های تیمی منافقین موجب شد تا سران و اعضای آن‌ها فرار را بر ماندن در کشور ترجیح دهند، چه آن زمان که رزمندگان کشورمان موفق شدند انتقام اقدامات خیانتکارانه منافقین را در عملیات مرصاد از آن‌ها بگیرند، چه زمانی که داعش به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) حمله کرد و پاسخ آن با موشک‌باران مقر داعش در «دیرالزور» سوریه همراه بود و چه زمانی که اعضای گروهک‌های کوموله و دموکرات با حمله به بخش‌هایی از کشورمان در غرب کشور موجبات ایجاد ناامنی را فراهم کرده بودند و نتیجه این اقدام خود را با موشک‌باران سپاه در مقر خود دریافت کردند، چه زمانی که گروهک تروریستی «تندر» حسینیه سیدالشهدای شیراز را منفجر کرد و دستگیری و اعدام «جمشید شارمهد» سرکرده این گروهک به عنوان سزای جنایت یادشده شناخته شد و چه زمانی که حمله به رژه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ اهواز به دستور «حبیب فرج‌الله چعب» صورت می‌گیرد و او هم سزای عمل خود را با اعدام دریافت می‌کند، همگی این موارد نشان می‌دهد هر جنایتی که در این کشور علیه مردم صورت گرفته، بی‌پاسخ نمانده است.

به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به مناسبت واقعه تروریستی کرمان عنوان کردند: «جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دست‌های آلوده به خون بیگناهان و چه مغز‌های مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله».

بر اساس آنچه در پیام مورد اشاره آمده است، طراحان، آمرین و عاملین این جنایتِ صورت گرفته باید منتظر جواب در خور خودشان همان‌گونه که تاکنون در موارد قبلی شاهد بودیم، باشند، اما چگونگی عمل به آنچه فرمانده معظم کل قوا فرمودند، موضوعی است که پاسخ آن را باید در آینده ملاحظه کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها