ارسال تجهیزات و قوای کمکی آمریکا به پایگاه‌هایش در مناطق اشغالی شمال سوریه

یک رسانه ترکیه‌ای از ارسال قوای کمکی واشنگتن به پایگاه‌های نظامی خود در مناطقی از سوریه خبر داد که تحت کنترل گروه‌های کُرد مورد حمایت واشنگتن قرار دارند.
کد خبر: ۶۴۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ - 07January 2024

ارسال تجهیزات و قوای کمکی آمریکا به پایگاه‌هایش در مناطق اشغالی شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش آمریکا امروز (یکشنبه) به پایگاه‌های خود در دو استان شمالی سوریه در نزدیکی ترکیه که در حال حاضر تحت کنترل نیرو‌های ی‌پ‌گ قرار دارند، قوای کمکی و تجهیزات نظامی اضافی فرستاده است.

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد طبق اطلاعاتی که در این باره به دست آورده است، در مدت دو روز گذشته، یک کاروان نظامی متعلق به آمریکا از طریق گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه به استان الحسکه وارد شد.

این کاروان متشکل از ۱۵ خودروی حامل دارو‌ها و تجهیزات پزشکی به پایگاه‌های نظامی در دیرالزور، از جمله میادین نفتی عمر بود.

در آخرین ساعات شنبه، دو هواپیمای باری متعلق به آمریکا نیز در پایگاه‌های خراب‌الجیر در الحسکه فرود آمدند.

این اولین مورد از تقویت نیرو‌های آمریکا در پایگاه‌های نظامی خود در دیرالزور و الحسکه در سال جدید میلادی به شمار می‌رود.

نیرو‌های آمریکا که به حمایتشان از گروه‌های کرد در شمال سوریه ادامه می‌دهند، در حال حاضر در چندین پایگاه و مقر نظامی در مناطق تحت کنترل این گروه‌ها در استان‌های الحسکه، رقه و دیرالزور حضور دارند.

واشنگتن، مدام، به پایگاه‌های خود و نقاط واقع در میادین نفتی قوای کمکی می‌فرستد.

آمریکا مدعی است که از نیرو‌های ی‌پ‌گ به عنوان متحدان خود در مبارزه با داعش استفاده می‌کند. مقامات ترکیه مدت‌ها است که به وجود تناقضاتی در این رویکرد اشاره کرده و می‌گویند استفاده از این گروه «تروریستی» برای مبارزه با یک گروه تروریستی دیگر بی‌معنی است.

ترکیه همچنین با آموزش آمریکا به این گروه‌ها و حمایت از آن‌ها با تسلیحات و دیگر امکانات مخالف است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار