انصارالله: آمریکا باید دریای سرخ را ترک کند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هشدار داد که جنگ برای آمریکا هزینه زیادی خواهد داشت و باید از دریای سرخ و مناطق اشغالی در یمن، خارج شود.
کد خبر: ۶۴۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ - 07January 2024

انصارالله: آمریکا باید دریای سرخ را ترک کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به ادامه حملات صنعا به فلسطین اشغالی، گفت که عملیات این کشور علیه صهیونیست‌ها در دریای سرخ نیز ادامه خواهد داشت.

القحوم خطاب به آمریکایی هم هشدار داد: آمریکایی‌ها بدانند که نخواهند توانست نه در دریای سرخ نه هیچ جای دیگری، از اسرائیل حمایت کنند. این جنگ برایشان هزینه زیادی خواهد داشت و باید از دریای سرخ و مناطق [اشغالی] در یمن، خارج شوند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نیروهای یمنی در دریای سرخ درگیر شده و ۱۰ نظامی یمنی را به شهادت رسانده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال بیانیه سنتکام تاکید کرده بود که آمریکا باید مسئولیت به شهادت رساندن نیروهای دریایی یمن را بپذیرد و اقداماتش مانع نیروهای یمنی برای عمل به وظیفه دینی و اخلاقیشان در قبال فلسطین نخواهد شد.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

القحوم به شبکه خبری المیادین گفت: عملیاتهای یمن در دریای سرخ ادامه خواهد داشت؛ هر چند آمریکا، انگلیس یا اسرائیل تهدید کنند. آمریکایها هم باید تبعات تمامی اقدامات خصمانه خود علیه یمن را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه یمن به حمایت از فلسطین و نیروهای مقاومت آن ادامه خواهد داد، خاطر نشان کرد: آماده همه گزینه‌ها هستیم و تا زمانی که اسرائیل به حمله علیه غزه و ملت فلسطین ادامه دهد، انگشتان ما روی ماشه قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار