حضور بلینکن در قطر برای مذاکره درباره آزادی اُسرا در غزه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن در قطر شرک مهمی در تلاش‌های کنونی برای آزادی اُسرا در غزه است. حضور بلینکن در قطر برای مذاکره درباره آزادی اُسرا در غزه
کد خبر: ۶۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ - 07January 2024

حضور بلینکن در قطر برای مذاکره درباره آزادی اُسرا در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه با اشاره به سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به دوحه اظهار داشت: قطر شریک مهمی در تلاش‌های کنونی برای آزادی گروگان‌ها در نوار غزه است.

وی ادامه داد: «بلینکن در قطر حضور دارد تا به تلاش‌های کنونی که بر اساس روابط مستحکم بین واشنگتن و دوحه بوده ادامه دهد».

بلینکن پیش از سفر به قطر، در اردن حضور داشت. وزیر خارجه اردن ایمن الصفدی، امروز (یکشنبه، ۷ ژانویه) میزبان همتای آمریکایی آنتونی بلینکن بود و با او درباره تحولات غزه و فاجعه انسانی فزاینده جنگ کنونی در نوار غزه رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره توقف فوری جنگ، حمایت از غیرنظامیان، تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی کافی و دایمی به همه مناطق غزه تاکید کردند.

به نوشته المیادین، وزیر خارجه اردن در این دیدار درباره ضرورت توقف اقدامات غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی با همتای آمریکایی گفتگو کرد و دو طرف درباره چندین مسئله دیگر منطقه‌ای و دوجانبه رایزنی کردند.

بلینکن شنبه شب پس از ترکیه و یونان وارد امان شد. وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته پیش از ترک یونان به مقصد اردن، گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که درگیری در غزه بویژه با وارد شدن آن به ماه چهارم گسترش نیابد. یکی از مناطق واقعی نگران‌کننده، مرز بین اسرائیل و لبنان است و ما می‌خواهیم هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا وضعیت در آنجا تشدید نشود».

بلینکن پس از قطر به ابوظبی خواهد رفت و روز دوشنبه به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و در نهایت به اراضی اشغالی فلسطین خواهد رفت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار