اولین همایش رزمندگان یگان‌های ادوات خراسان در مشهدالرضا برگزار می‌شود

اولین همایش رزمندگان یگان‌های ادوات استان‌های خراسان با عنوان «گردان صف» ۲۸ دی در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ - 08January 2024

اولین همایش رزمندگان یگان‌های ادوات خراسان در مشهدالرضا برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» رئیس ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان در اولین نشست رسانه‌ای ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان که روز گذشته در معراج شهدای مشهد برگزار شد اظهار داشت: در این نشست از پوستر فراخوان مردان آتش رونمایی شد. ما بدنبال این هستیم تا با ۱۵ هزار پیشکسوت ادوات یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس ارتباط برقرار کنیم تا خاطرات آن‌ها را احصا کنیم تا در قالب کتاب، ثبت و ضبط شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز اگر ایران توانسته استقلال خود را در همه زمینه‌ها حفظ کند به برکت دفاع مقدس است، افزود: باید این مستندها به نسل امروز و فردا معرفی شود چراکه ملت ایران اسلامی توانست در مقابل زیاده‌خواهی استکبار بایستد و از این آزمون سربلند بیرون بیاید و انقلاب اسلامی را به جهان صادر کند.

رئیس ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان در ادامه شکل‌گیری جبهه مقاومت را از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: امروز غزه امتداد دفاع مقدس است و مجاهدین حماس از دفاع مقدس ایستادگی در برابر استکبار را آموختند که به اذن الهی زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

نجاتی در ادامه به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای ادوات کرد و گفت: در این خصوص ۱۰ عنوان کتاب ویژه رده سنی کودک و نوجوان رونمایی شده و حدود ۱۰ عنوان کتاب تالیف و به چاپ رسیده است. ۱۰ عنوان دیگر نیز که به موضوع ادوات و شهدای آن می‌پردازد در دست تالیف است که سال آینده وارد باز کتاب می‌شود.

انتقال پیام شهدا راهبرد ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان

در ادامه این نشست حسن امیری دبیر ستاد بزرگداشت ۱۳۰۰ شهید ادوات استان‌های خراسان با طرح این پرسش که چه اتفاقی باید بیفتد که پیام شهدا انتقال پیدا کند، خاطرنشان کرد: بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید یاد شهدا زنده بماند و پیام شهدا شنیده شود تا فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به ضرورت همراهی هشت گروه مرجع اجتماعی در انتقال پیام شهدا به جامعه تاکید کرد: در این میان، نقش اهالی رسانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های مرجع بسیار مهم است. رسانه‌ها در این زمینه باید مطالبه‌گر باشند تا بتوانیم در کنار نهاد‌ها و تشکل‌های فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه احیا کنیم.

دبیر ستاد بزرگداشت ۱۳۰۰ شهید ادوات استان‌های خراسان ادامه داد: بر همین اساس، برنامه‌هایی در ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان در دست پیگیری و اقدام است که از آن جمله می‌توان به فراخوان رزمندگان ادوات خراسان در هشت سال دفاع مقدس با عنوان «مردان آتش»، انتشار زندگینامه ۱۲ شهید محوری ادوات در کربلای ۵ و برگزاری اولین همایش رزمندگان ادوات با عنوان «گردان صف» در ۲۸ دی‌ماه اشاره کرد.

در این مراسم، علاوه بر رونمایی از پوستر فراخوان «مردان آتش» از کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه ادبیات پایداری نیز رونمایی شد و نشان افتخار قصه‌گویی نیز از سوی «ابراهیم زره‌ساز» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به سردار نجاتی اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار