سخنگوی گردان‌های قسام خبر داد؛

انهدام ۴۲ خودروی زرهی صهیونیستی در هفته گذشته

سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرده است که اعضای این گردان طی هفته گذشته ۴۲ خودروی زرهی را منهدم کرده و ۲۲ نظامی را به هلاکت رسانده‌اند.
کد خبر: ۶۴۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ - 10January 2024

انهدام ۴۲ خودروی زرهی صهیونیستی در هفته گذشتهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام به عنوان شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها طی هفته گذشته موفق به انهدام کلی و جزئی ۴۲ خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی شده و ۲۲ نظامی اسرائیلی را هم از فاصله صفر به قتل رساندند و ده‌ها نظامی دیگر را در ۵۲ عملیات مختلف کشته یا مجروح کردند.

ابوعبیده اظهار داشت که مبارزان قسام در این عملیات‌ها نیرو‌های اشغالگر را با راکت، بمب‌های ضدنفر و ضداستحکامات، تیربار و اسلحه تک‌تیراندازی الغول هدف قرار داده و یک خانه را هم منفجر کردند.

وی افزود: مجاهدان قسام دهانه ۴ تونل و یک میدان مین را پس از نزدیک شدن نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی منفجر کردند و یک موشک زمین به هوا به سمت بالگردی اسرائیلی در آسمان نوار غزه شلیک کردند.

مجاهدان قسام همچنین یک پهباد هرمس ۹۰۰ را سرنگون کرده و یک پهباد از نوع Skylark و دو کوادکوپتر را هم تحت کنترل خود گرفتند.

ابوعبیده افزود: مجاهدان قسام مقر‌های فرماندهی، نیرو‌ها و ادوات جنگی دشمن را هم در محور‌های مختلف نبرد در نوار غزه با راکت‌های کم برد و خمپاره در هم کوبیده و تل آویو را هم هدف حمله موشکی گسترده قرار دادند.

از سوی دیگر ساعاتی پیش، ابوحمزه سخنگوی نظامی گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که مبارزان فلسطینی همچنان به مقاومت در برابر نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی ادامه می‌دهند.

ابوحمزه گفت: ملت و مقاومت بزرگ‌منش فلسطین از تمامی تلاش‌های حقیرانه برای از بین‌بردن آنان بزرگ‌تر و نیرومندتر هستند. هدف دشمن برای از بین‌بردن مقاومت تحقق نیافته و حتی اگر جنگ تا ابد هم ادامه یابد این موضوع تحقق نخواهد یافت.

وی ادامه داد: به مبارزانمان در جنین، طولکرم و تمامی کرانه باختری که جیپ‌های اشغالگران را در شهرک الجابریات به مواد ضایعاتی تبدیل کردند درود می‌فرستیم.

ابوحمزه افزود: یک هواپیمای شناسایی صهیونیستی را در آسمان خان‌یونس سرنگون کردیم و از طریق آن به اطلاعات مهمی دست پیدا کردیم.

سخنگوی نظامی گردان‌های قدس گفت: همچنین گروهی از نیرو‌های ویژه صهیونیست را که در یکی از ساختمان‌ها سنگر گرفته بودند هدف قرار دادیم و به صورت حتمی به آنان آسیب وارد کردیم.

ابوحمزه ادامه داد: به شهرک‌نشینان صهیونیست می‌گوئیم که فراخوان نتانیاهو در خصوص نزدیک‌بودن بازگشت شما به شهرک‌های اطراف نوار غزه یک سراب و توهم است. تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد هیچ بازگشت و ثباتی در اطراف نوار غزه وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: هرکس بخواهد ما را خلع سلاح کند به خواست خدا جانش را می‌ستانیم. در پایان نتانیاهو چاره‌ای جز تسلیم‌شدن در برابر آنچه میدان نبرد حکم می‌کند ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها