حمایت مقام ارشد بلژیک از محاکمه «اسرائیل» در دادگاه لاهه

معاون نخست‌وزیر بلژیک با ارائه پیشنهادی از دولت این کشور خواست از طرح شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه به علت ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه حمایت کند.
کد خبر: ۶۴۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ - 11January 2024

حمایت مقام ارشد بلژیک از محاکمه «اسرائیل» در دادگاه لاههبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «پترا دی‌ساتر» معاون نخست‌وزیر بلژیک اعلام کرد که پیشنهادی را به دولت این کشور ارائه کرده تا از دادخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه حمایت کند.

وی با اعلام این تصمیم خود افزود که این کشور نمی‌تواند علیه تهدید رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب کشتار دسته جمعی در غزه سکوت کند.

دی‌ساتر به‌عنوان نماینده حزب سبز در ائتلاف دولت بلژیک در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت که بلژیک نمی‌تواند در برابر رنج‌های بی‌پایان مردم غزه مانند یک تماشاگر بی‌طرف باقی بماند.

معاون نخست‌وزیر بلژیک تأکید کرد: ما باید علیه خطر کشتار دسته جمعی اقدام کنیم، از دولت بلژیک می‌خواهم که از موضع دولت آفریقای جنوبی حمایت نموده و در دادگاه بین المللی لاهه اقدامی صورت دهد و من پیشنهادی در این خصوص به دولت بلژیک ارائه خواهم کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ ژانویه) رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز می‌کند و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه می‌شود.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر گذشته با ارائه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد. در این دادخواست دلایل قوی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه شده است.

قرار است که در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده، قضات به درخواست آفریقای جنوبی برای توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه گوش فرا دهند.

همزمان برخی سازمان‌ها و کشور‌ها از جمله سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن و بولیوی از اقدام آفریقای جنوبی برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار