دستگیری یک جاسوس اسرائیل در بیروت

روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از دستگیری یک جاسوس که طبق شواهد موجود، مزدور رژیم صهیونیستی بوده و درحال انجام عملیات جاسوسی در اطراف خانه نبیه بری در بیروت بوده است، خبر داد.
کد خبر: ۶۴۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ - 11January 2024

دستگیری یک جاسوس اسرائیل در بیروتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هم‌زمان با نبرد نظامی که میان مقاومت لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه مرزی بین جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی جریان دارد، صهیونیست‌ها در تلاش برای استفاده از ابزار سنتی خود یعنی جاسوسی جهت ضربه زدن به حزب‌الله هستند و در همین زمینه شب گذشته مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای نسبت به اقدامات جاسوسی دشمن در داخل این کشور هشدار داد.

از سوی دیگر روزنامه الاخبار لبنان از دستگیری یک جاسوس در این کشور خبر داد که شواهد نشان می‌دهد جاسوس رژیم صهیونیستی بوده و با این رژیم همکاری می‌کرده است.

این جاسوس با نام مخفف «م. س. ح» از دو هفته قبل تحت تعقیب نیرو‌های امنیت داخلی قرار داشته و سپس هنگامی که در حال تصویربرداری از خیابان نزدیک منزل «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان بود توسط اعضای یگان نگهبانی ریاست پارلمان این کشور دستگیر شد.

بعد از دستگیری این جاسوس، مشخص شد که او یک دستگاه الکترونیکی بسیار پیشرفته در اختیار دارد و همچنین ده‌ها فیلم در تلفن همراه وی یافت شد که نشان می‌دهد او در حال بررسی کل منطقه نزدیک به خانه نبیه بری بوده است. وی در جریان بازجویی‌ها گفت که تحت قرارداد رسمی با یک شرکت آمریکایی کار می‌کند.

جاسوس مذکور بعد از اینکه به شعبه اطلاعات نیرو‌های امنیت داخلی لبنان تحویل داده شد گفت، یک شرکت ارتباطات و فناوری دارد که با شرکت گوگل همکاری می‌کند. بعد از آن در تحقیقات سرویس امنیتی لبنان مشخص شد که این شرکت با رژیم صهیونیستی رابطه داشته است و همچنین دستگاه الکترونیکی کشف شده از او بسیار پیشرفته بوده و تاکنون هیچ یک از مزدوران قبلی این دستگاه را در اختیار نداشته‌اند.

شب گذشته، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحرکات جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان بعد از شکست اهداف این رژیم در میدان نبرد با مقاومت هشدار داده و اعلام کرد: دشمن صهیونیستی به جست‌وجوی راهی برای کسب اطلاعات از مقاومت و مکان‌هایی که رزمندگان مقاومت حاضر هستند، از جمله در روستا‌های جنوبی ادامه می‌دهد؛ به ویژه بعد از اینکه صهیونیست‌ها بخش زیادی از تجهیزات جاسوسی خود را که در مرز‌های لبنان نصب کرده بودند از دست دادند و مقاومت این تجهیزات را هدف قرار داده و نابود کرد.

طبق بیانیه حزب‌الله، بر همین اساس دشمن صهیونیستی به دنبال جاسوسی از مقاومت بوده و با هدف پرس و جو از برخی افراد می‌خواهد اطلاعات مربوط به رزمندگان مقاومت را به دست آورده و محل حضور آن‌ها را شناسایی کند. در همین زمینه دشمن از طریق شماره تلفن‌هایی که ظاهرا لبنانی هستند با برخی افراد تماس می‌گیرد و شماره‌ها را به گونه‌ای جعل می‌کند که مشابه شماره مراکز امنیتی لبنان باشد. در برخی موارد نیز صهیونیست‌ها خود را به عنوان هیئت‌های امدادرسانی جهت ارائه کمک به مردم معرفی می‌کنند.

مقاومت اسلامی لبنان در پایان بیانیه خود تاکید کرد، ما از عموم مردم عزیز خود به ویژه روستا‌های مرزی درخواست می‌کنیم که هرگز پاسخ اینگونه تماس‌های مشکوک را نداده و در صورت مواجهه با این موارد، فورا تماس را قطع کرده و بدون معطلی به طرف‌های مربوطه اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار