وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صدای بلند رسانه‌ای جریان روشنفکری از واقعیات جامعه فاصله دارد

اسماعیلی گفت: صدا‌های بلند رسانه‌ای در اختیار جریان روشنفکری است که از واقعیات جامعه فاصله دارند و مسائلی را بیان می‌کند که در کف جامعه وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ - 11January 2024
صدای بلند رسانه‌ای جریان روشنفکری از واقعیات جامعه فاصله داردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست بررسی منطق اولویت گذاری مسائل فرهنگی در کشور با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و جمعی از بانوان فعال حوزه حکمرانی فرهنگی عصر دیروز چهارشنبه ۲۰ دی در این وزارتخانه برگزار شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: ابتدای سال شاخص‌های فرهنگی که بنا بود پیگیری کنیم را مشخص و به شورای فرهنگی عمومی ابلاغ و تأکید کردم روند گزارش تحقق آن در مدت معینی ارائه شود.
 
وی با بیان اینکه تلاش کردیم فعالیت‌های فرهنگی را کمی کنیم، افزود: اولین روز دولت که خدمت رهبری رسیدیم، ایشان در مورد تغییرات انقلابی در ساختار‌های فرهنگی مسائلی را فرمودند، پس از مدتی مقام معظم رهبری این مسأله را تبیین و بیان کردند منظورم از تغییرات انقلابی در ساختار‌های فرهنگی، اصلاح ساختار‌های فرهنگی در جامعه است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: صدا‌های بلندی رسانه در اختیار جریان روشنفکری است که از واقعیات جامعه فاصله دارند و مسائلی را بیان می‌کند که در کف جامعه وجود ندارد. مثلاً از رویگردانی مردم از حمایت فلسطین سخن می‌راندند در حالی که بر اساس نظر سنجی‌ها و قبل از اتفاقات اخیر غزه، مشخص شد سه چهارم مردم ما طرفدار فلسطین هستند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضع دو قاعده تنظیم گری و حمایت گری در این دوره وزارتخانه گفت: وزارت فرهنگ در حوزه تنظیم گری تابع قانون است و در همین راستا به برخی از کتبی که اجازه انتشار داده نشده بود مجوز انتشار داده شد.
 
اسماعیلی با بیان اینکه در مساله تنظیم گری ذیل قانون عمل می‌کنیم، گفت: مقابل یکی از فیلم‌هایی که قانون را رعایت نکرده بود ایستادیم، این تنها نمونه‌ای نبود که بر اجرای قانون پافشاری کردیم، به عنوان مثال هیچکس مانند بنده در مورد مسأله بازیگرانی که حجاب را برداشتند موضع نگرفت و از قانون دفاع نکرد.
 
وی با تاکید بر نقش گفت‌وگو میان صاحبان تفکر و تأثیری که از خود برجای می‌گذارد، افزود: رشدی که جریانات انقلابی در فضای گفت‌وگو به دست می‌آوردند فوق‌العاده است. از این رو اعتقاد جدی دولت بر بسط آزادی‌های عمومی و شنیده شدن صدا‌های مختلف در جامعه است.
 
اسماعیلی گفت: برخی می‌گفتند دولت سیزدهم حوزه فرهنگ و هنر را تعطیل و سینما‌ها را ورشکست می‌کند، اما یکی از پررونق‌ترین دوره‌های سینما را می‌گذرانیم که این را می‌توان ب راساس میزان فروش فیلم‌ها ثابت کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر مشکلات معیشتی هنرمندان بدون در نظر گرفتن مواضع آنان گفت: مشکلات معیشتی همه هنرمندان باید حل شود، در مورد مسائل معیشتی از همه حمایت می‌کنیم و درگیر جناح بندی‌ها نمی‌شویم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار