دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بزرگ‌ترین حماقت ائتلاف آمریکایی در یمن

پنجشنبه شب هفته گذشته ائتلافی به رهبری آمریکا و با همراهی انگلیس و ۱۲ کشور دیگر حملات هوایی و موشکی را به یمن انجام داد که این تجاوز نظامی بسیار اشتباه و غیرقابل قبول با هدف حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی انجام شده می‌تواند شعله‌های جنگ را در سراسر منطقه گسترش بدهد.
کد خبر: ۶۴۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 13January 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ پس از اینکه در روز سه‌شنبه هفته گذشته نیرو‌های یمنی از هشدار برای توقف حملات به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ به مقصد سرزمین‌های اشغالی، با رگبار موشک و پهپاد‌ها سرپیچی کردند، اخبار و گزارش‌هایی در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی منتشر شد که نشان از این می‌داد که غرب آسیا خود را آماده حملاتی به رهبری آمریکا به مواضع انصارالله بمن می‌کند.

در این میان رسانه‌های جهانی شاهد انتشار اخباری بودند مبنی بر اینکه دیپلمات‌های غربی به مدیران شرکت‌های حمل و نقل دریایی گفته‌اند که حمله آمریکا به یمن قطعی شده و حتی اهداف حملات ائتلاف به رهبری ایالات متحده به مواضع انصارالله یمن نیز مشخص شده است.

حمله از پیش شکست خورده آمریکا و انگلیس به یمن

بر اساس آن چیزی که بین روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه هفته گذشته پیرامون حمله احتمالی ائتلاف به رهبری آمربکا به مواضع یمنی‌ها مشخص و نهایی شده بود، شامل سایت‌های پرتاب موشک و پهپاد، رادار‌ها و انبار‌های سلاح در اطراف شهر‌های حدیده و الحجه است. ضمن اینکه در کنار این اهداف تعیین شده، شاهد هستیم که برخی از زیرساخت‌ها در صنعا نیز در فهرست اهداف احتمالی قرار گرفته بودند.

البته نیرو‌های انصارالله یمن که در این میان بیکار نماندند و برخی از سلاح‌ها و تجهیزات را با پیش‌بینی حمله آمریکا و متحدانش به جای دیگری منتقل کرده‌اند و برخی دیگر از اماکن و مواضع نظامی خود را هم تقویت کرده‌اند. موضوعی که به خوبی نشان از این مهم دارد که نیرو‌های ارتش یمن تغییر و تحولات و آخرین رویداد‌های منطقه را زیر نظر داشته و خودشان را از قبل برای هر سناریویی آماده کرده بودند.

حمله از پیش شکست خورده آمریکا و انگلیس به یمن

اما پنج‌شنبه شب و در حالی که هنوز بیش از ۴۸ ساعت از پایان این هشدار آمریکا به یمن نگذشته بود که رسانه‌های جهان خبر دادند که ارتش آمریکا و انگلیس با رهبری ائتلافی شامل بحرین، استرالیا، کانادا و هلند حملات هوایی و موشکی خود را به یمن آغاز کردند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که حدود ۱۲ سایت در یمن با استفاده از جت‌های جنگنده نیروی هوایی آمریکا و انگلیس، همراه با موشک‌های کروز تاماهاوک پرتاب شده توسط کشتی، هدف قرار گرفته‌اند.

از طرف دیگر دقایقی بعد از آغاز این حمله «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این حملات در پاسخ مستقیم به حملات بی‌سابقه حوثی‌ها (انصار الله یمن) علیه کشتی‌های دریایی بین‌المللی در دریای سرخ از جمله استفاده از موشک‌های بالستیک ضد کشتی برای اولین‌بار در تاریخ است»

حمله از پیش شکست خورده آمریکا و انگلیس به یمن

حال موضوع بسیار مهم و قابل توجه در جریان حمله آمریکا و ائتلاف دریایی به یمن نشان می‌دهد که یک حمله گسترده باهدف جلوگیری سریع از انصارالله و سخت‌تر کردن حملات بیشتر به دریای سرخ با هدف حمایت و پشتیبانی هرچه بیشتر و بهتر از رژیم صهیونیستی انجام شده است.

موضوع مهم در این میان این است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله یمن در سخنانی، گفت که «ما بیش از ۲۰ سال است که آرزوی مقابله با آمریکا را داریم. این جهاد مقدس است و این مرحله تاریخی تعیین‌کننده‌ای است که خدا با آن به ما افتخار داد تا آمریکا، بریتانیا و اسرائیل را تحقیر کنیم.»

حمله از پیش شکست خورده آمریکا و انگلیس به یمن

نیرو‌های مسلح یمن بعد از آغاز جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌گناه این باریکه و در پاسخ به حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشور‌های غربی تا امروز بیش از ۲۷ حمله دقیق و موثر را علیه کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های فلسطین اشغالی در حرکت بودند را انجام داده بود که ماحصل آن توقف تجارت دریایی در دریای سرخ برای این رژیم اشغالگر و نامشروع شده بود. اما آمریکا به همراه ائتلاف دریایی که تشکیل داده است با انجام حمله به یمن یک بار دیگر حمایت و پشتیبانی کامل و بی، چون و چرای خود را از رژیم صهیونیستی نشان داد.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که اگرچه ایالات متحده آمریکا با ایجاد و تشکیل ائتلافی دریایی حمله نظامی علیه یمن انجام داد، ولی با توجه به قدرت و توان انصارالله یمن در هشت سال جنگ با ائتلاف عربی که به این کشور تجاوز نظامی کرده بودند و شکست دادن آن‌ها به آنچنان توان و قدرتی دست پیدا کرده است که این توانایی را دارد که بسیار بیشتر از این برای رژیم صهیونیستی و آمریکا و همچنین همپیمانان آن دردسر و مشکل ایجاد کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها