دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پایگاه اصفهان؛ فعال‌ترین پایگاه هوانیروز ارتش

پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان به جهت برخورداری از گروه پشتیبانی عمومی و مرکز آموزش، فعال‌ترین پایگاه یگان هوایی نیروی زمینی ارتش محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴ - 14January 2024

پایگاه اصفهان؛ فعال‌ترین پایگاه هوانیروز ارتشگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ نیروی زمینی ارتش به عنوان یکی از نیرو‌های تأثیرگذار در بین نیرو‌های مسلح کشورمان محسوب می‌شود؛ نیرویی که دارای یگانی به نام «هوانیروز» است که از بدو تشکیل تاکنون منشأ خدمات بسیاری بوده؛ به‌ویژه از بعد پیروزی انقلاب اسلامی که در صحنه‌های سخت امنیتی و جنگی و حتی در صحنه‌های امدادرسانی حضوری پرفروغ داشته است؛ به نحوی که در برخی صحنه‌ها چنانچه بالگرد‌های هوانیروز ارتش حضور پیدا نمی‌کردند، چه بسا هزینه‌های مالی و جانی بسیاری را متحمل می‌شدیم.

خلبانان هوانیروز ارتش در دو بخش بالگردی و بال‌ثابت به ایفای مأموریت‌های محوله پرداختند که خلبانان بخش بالگردی با بالگرد‌های شنوک (کمترین میزان پرواز)، ۲۰۹، ۲۰۵، ۲۰۶ و ۲۱۴ (بیشترین ساعت پرواز) و خلبانان بخش بال‌ثابت نیز با جت «فالکن»، «فرندشیپ» و «توربوکماندر» پرواز‌های خود را از پایگاه‌های هوانیروز در تهران، مشهد، آبیک قزوین، مسجدسلیمان خوزستان، کرمان، کرمانشاه و گروه پشتیبانی عمومی و مرکز آموزش پایگاه وطن‌پور اصفهان انجام می‌دهند.

در این بین، خلبانان شنوک کمترین میزان ساعت پرواز و ۲۱۴ در بخش بالگردی بیشترین میزان پرواز را به خود اختصاص دادند؛ البته در بخش بال‌ثابت نیز خلبانان جت «فالکن» دارای کمترین میزان و «توربوکماندر» دارای بیشترین میزان پرواز هستند.

همچنین در این بین خلبانان هوانیروز در پایگاه تهران با ثبت دو هزار و ۱۷۷ ساعت پرواز کمترین میزان و خلبانان مرکز آموزش پایگاه شهید وطن‌پور اصفهان با ۳۶۶ هزار و ۴۷۷ ساعت پرواز بیشترین میزان را به ثبت رسانده‌اند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها