به مناسبت هفتمین روز شهادت «وسام حسن طویل»؛

نصرالله: «اسرائیل» به جز کشتار زنان و کودکان، دستاوردی نداشته است

دبیر کل حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز یکشنبه به مناسبت بزرگداشت فرمانده شهید حزب الله «وسام حسن طویل» ملقب به حاج جواد، سخنرانی کرد و به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت.
کد خبر: ۶۴۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ - 14January 2024

سخنرانی سید حسن نصرالله آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز (یکشنبه) آغاز شد. این سخنرانی به مناسبت بزرگداشت فرمانده شهید حزب الله «وسام حسن طویل» ملقب به حاج جواد است.

وی در آغاز سخنرانی، فرا رسیدن ماه رجب را تبریک گفت و اظهار داشت: بسیاری از جوانان شهرک «خربه سلم» از سالیان گذشته به صفوف مقاومت پیوستند و ده‌ها نفر از آنان شهید شدند. حاج جواد هم با شهادت، به برادران شهید خود پیوست. ما در برابر چنین خانواده مؤمن و مجاهدی قرار داریم.

به حضور در سوریه و مبارزه با داعش افتخار می‌کنیم

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه «همگی باید عوامل ایستادگی در این جنگ را فراهم کنیم؛ و نمی‌دانیم چه مدت طول خواهد کشید»، گفت: حاج جواد هم زمانی که فقط ۱۵ سال داشت، به حزب الله پیوست. این مسیر فرماندهانی است که در میادین نبرد حضور دارند. وی در سوریه و در جنگ با داعش، از فرماندهان مقاومت بود. ما افتخار می‌کنیم که بخشی از این جنگ بودیم و هر روز به درستی موضعگیری‌های خود اطمینان بیشتری پیدا می‌کنیم.

نصرالله با بیان اینکه داعش نه تنها برای دولت سوریه بلکه برای مردم این کشور، بزرگترین تهدید بود و بیشترین کشتار را در عراق انجام داد، خاطر نشان کرد: داعش ساخته آمریکا بود و چند روز پیش هم بیش از صد نفر را در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رساند. داعش همچنین بزرگترین تهدید برای کشور و مردم لبنان بود. حاج جواد یکی از بزرگترین فرماندهانی بود که با داعش مبارزه کرد.

اسرائیل به جز کشتار زنان و کودکان، دستاوردی نداشته است

دبیر کل حزب الله در ادامه به ایستادگی ۱۰۰ روزه مردم غزه در برابر تجاوزات صهیونیستی پرداخت و از این مقاومت، تحت عنوان «اسطوره‌ای» یاد و تأکید کرد: مردم غزه نه شکست می‌خورند و نه تسلیم می‌شوند. مقاومت فلسطین هم با تمامی گروه‌های خود، با شجاعت و نوآوری در حال مبارزه هستند. بسیاری از کسانی که پیگیر عملیات طوفان الاقصی هستند، اجماع نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، بیشترین سانسور خبری را داشته است؛ و آنچه بعضی مواضع درز می‌کند، مایه غافلگیری است.

نصرالله با بیان اینکه تحلیلگران و کارشناسان نظامی اتفاق نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، در یک «گودال عمیق» سقوط کرده است که نمی‌داند چگونه از آن خارج شود، خاطر نشان کرد: دشمن در این ۱۰۰ روز به جز کشتار وحشیانه زنان و کودکان، چه دستاوردی داشته است؟. اسرائیل در تحقق اهداف خود شکست خورده است و صهیونیست‌ها هم به این مسئله اذعان دارند. اسرائیل نتوانسته است اسرای خود را آزاد کرده، مردم غزه را مجبور به کوچ اجباری کند و این منطقه را پس از اشغال، به محلی برای اسکان صهیونیست‌ها بدل کند.

با وجود ۴ هزار سرباز معلول، تعداد واقعی تلفات ارتش اسرائیل چقدر است؟!

وی با تأکید بر اینکه بعد از گذشت ۱۰۰ روز، صهیونیست‌ها می‌گویند که وارد مرحله سوم شده‌اند که شامل عقب‌نشینی از شمال غزه است، گفت: پس از عقب نشینی صهیونیستها، مجاهدان حماس و جهاد اسلامی کنترل این منطقه را به دست گرفتند. پس این چه دستاوردی برای اسرائیل بود؟. اسرائیل نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون دولت حماس تمام مناطق شمال غزه را در دست دارد. اسرائیل حتی نتوانست شلیک موشک از شمال غزه به تل‌آویو را هم متوقف کند و حتی یک اسیر را زنده آزاد کند. ارتش دشمن پس از ۱۰۰ روز نتوانسته است هیچ دستاوردی داشته باشد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به حملات نیرو‌های مقاومت از لبنان، سوریه و یمن به فلسطین اشغالی، عنوان کرد: برخی از رسانه‌های اسرائیلی از چهار هزار سرباز معلول سخن می‌گویند که پس از ۱۰۰ روز به این وضع دچار شده‌اند و شاید این تعداد به ۳۰ هزار نفر هم برسد؛ لذا اگر تعداد افراد معلول به این عدد برسد، چند نفر دیگر زخمی شده‌اند؟. این افراد دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند. بنا بر این این سؤال مطرح است که تعداد واقعی کشته‌ها، چه تعداد است؟. بزرگترین فاجعه برای اسرائیل زمانی خواهد بود که جنگ به پایان برسد و حجم خسارت‌های وارده به آن مشخص شود.

نصرالله با اشاره به اینکه اسرائیل به تعداد تلفات خود اعتراف نمی‌کند و آمار واقعی را به شدت سانسور می‌کند، بیان داشت: بیش از نیمی از صهیونیستها، از نظر روانی آسیب دیده‌اند و نیازمند درمان هستند. اقتصاد اسرائیل نیز آسیب زیادی دیده است. آنچه در دریای سرخ رخ داد نیز ضربه مهلکی به اقتصاد دشمن بود. محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه تصویر آن را مخدوش کرد و حجم فروپاشی و سقوط اخلاقی غرب و آمریکا را نشان داد که حامی این رژیم است. آگاهی از میزان خسارات دشمن طی این ۱۰۰ روز، ضروری است تا همه مردم منطقه ما بدانند که خون کودکان مظلوم، پایمال نخواهد شد.

در حال تکمیل

نظر شما
پربیننده ها