اسماعیل هنیه:

همه دنیا باید خواستار توقف ارسال سلاح به «اسرائیل» شوند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از جامعه جهانی خواست تا یکصدا علیه ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی با هدف کشتار مردم غزه، اعتراض کند.
کد خبر: ۶۴۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ - 14January 2024

اسماعیل هنیه: همه دنیا باید خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ۱۰۰ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی در این مدت با حمایت سیاسی و تسلیحاتی کشور‌های غربی به ویژه آمریکا دست به کشتار نزدیک به ۲۴ هزار فلسطینی زده است؛ در این میان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تازه‌ترین سخنان خود از جامعه جهانی خواسته تا مقابل این حمایت بی حد و حصر بایستد.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی شهاب، اسماعیل هنیه در سخنانی در کنفرانس «آزادی برای فلسطین» در استانبول ترکیه گفت: «وقت آن رسیده که جهان یک صدا بگوید که ارسال میلیارد‌ها دلار سلاح به رژیم صهیونیستی برای کشتار کودکان و سالمندان و غیرنظامیان بس است».

هنیه با اشاره به ایدئولوژی صهیونیسم تأکید کرد تا زمانی که جنبشی بر مینای اشغالگری و کشتار فلسطینی‌ها وجود دارد، منطقه روی آرامش و صلح را نخواهد دید.

رهبر حماس در ادامه خواستار یک حرکت جمعی جهانی چند جانبه برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شد و تأکید کرد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار مقابله با این رژیم، مقاومت فراگیر و مستقیم است.

اسماعیل هنیه در ادامه با انتقاد ضمنی از ادبیات کشور‌های اسلامی و عربی گفت که باید سطح سخنان و مواضع برای مقابله با «اشغالگری متوحش» افزایش یابد و همراهی با کشور‌هایی که حامی اسرائیل هستند متوقف شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس نیز چندی پیش در دوحه قطر از کشور‌های اسلامی خواسته بود تا به مقاومت فلسطین سلاح برسانند.

جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که سازمان ملل ۱۰۰ روز گذشته را برای ساکنان غزه ۱۰۰ سال توصیف کرده و گفته اوضاع این منطقه فاجعه‌بار است؛ در حالی که شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه) به ۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده، مدیر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی فیلیپ لازارینی هشدار داده «خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمانمان است»؛ با این حال، کاخ سفید همچنان در برابر اعتراضات داخلی و خارجی مقاومت و بر موضع مخالفت با توقف جنگ غزه تاکید می‌کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار