بازدید علما و دانشمندان کشور‌های اسلامی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

جمعی از علما و دانشمندان مطرح کشور‌های کویت، لبنان و عراق از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دستاورد‌های علمی و پژوهشی این بنیاد بازدید کردند.
کد خبر: ۶۴۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ - 16January 2024

بازدید علما و دانشمندان مطرح کشور‌های کویت، لبنان و عراق از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضویبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، در بازدید جمعی از علما و دانشمندان مطرح کشور‌های کویت، لبنان و عراق از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی که عصر روز گذشته انجام شد  و «عیسی اشکنانی» از کویت و جمعی از خیران کویت، عراق و لبنان حضور داشتند، گزارشی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های بین‌المللی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ارائه شد و زمینه‌های همکاری علمی بنیاد با موسسات و مراکز علمی که بازدیدکنندگان در آن فعال هستند، مورد بررسی قرار گرفت.

«احد فرامز قراملکی» رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این بازدید آمادگی این بنیاد را در حوزه چاپ و ترجمه با موسسات کشور‌های دیگر همکاری‌های علمی و پژوهشی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «سید محمد ذوالفقاری» مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این بازدید در سخنانی عنوان داشت: در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی قرآن‌های نفیس و نسخه‌های کهن قرآن کریم طی آزمایش‌های علمی اصالت‌یابی شده‌اند که نسخه‌هایی از آن‌ها چاپ خواهد شد.

«مرتضی انفرادی» پژوهشگر گروه اعتاب مقدس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این بنیاد تاکنون دو هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب را در ۴ هزار جلد اثر تولید کرده است، گفت: ۳۰۰ عنوان از این آثار به زبان عربی است و برخی از آن‌ها به چاپ‌های بعدی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آثار منتشر شده به زبان عربی این مرکز در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب مورد توجه علاقمندان و دانش‌پژوهان جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار