مصر: تلاش برای کوچاندن فلسطینیان را کاملا رد می‌کنیم

وزیر دفاع مصر روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد که این کشور تلاش‌ها برای کوچاندن فلسطینیان از سرزمین‌هایشان را کاملا رد می‌کند.
کد خبر: ۶۴۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ - 17January 2024
مصر: تلاش برای کوچاندن فلسطینیان را کاملا رد می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد احمد زکی» وزیر دفاع مصر روز چهارشنبه در دیدار با هماهنگ کننده امور بشردوستانه و امور بازسازی غزه درباره راه‌های هماهنگی تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت‌وگو کرد.
 
وی در ادامه سخنانش گفت: «بر هماهنگی با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای رسیدن به آرامش و کاهش درد و رنج ساکنان غزه تاکید داریم».
 
احمد زکی اضافه کرد: «بر موضع قاطع خود در حمایت از آرمان فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی و رد کامل تلاش‌ها برای کوچاندن ملت فلسطین تاکید داریم».
 
«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز روز سه‌شنبه تاکید کرد که «اردن هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان از غزه یا کرانه باختری به خارج از سرزمین‌شان را رد می‌کند».
 
برخی از مقام‌های رژیم صهیونیستی اخیرا اظهاراتی درباره کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه را مطرح کرده‌اند.
 
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چندی پیش از این با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست.
 
 وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم پیش از این در سخنانی تاکید کرده که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.
 
علاوه بر این برخی گزارش‌ها حاکی است بنیامین نتانیاهو در جریان یکی از نشست‌های اخیر حزب لیکود گفته که تلاش‌ها برای یافتن کشور‌هایی که ساکنان غزه را به عنوان پناهجو بپذیرند، در حال انجام است. ذیل قوانین بین‌المللی، کوچ اجباری انسان‌ها از یک سرزمین اشغال‌شده ممنوع است. 
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.
 
این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصار‌های مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستا‌ها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.
 
رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۴ هزار فلسطینی که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها