اسامه حمدان:

آمریکا در قبال جنایت‌های اشغالگران مسوول است

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس ضمن مسوول‌دانستن آمریکا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، حمله آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد.
کد خبر: ۶۴۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ - 17January 2024
آمریکا در قبال جنایت‌های اشغالگران مسوول استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که آوارگان فلسطینی در نوار غزه در اوضاعی به غایت فاجعه‌بار و غیرقابل توصیف به سر می‌برند و با نبود ملزومات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
وی افزود: از آغاز جنگ در نوار غزه بیش از ۶۰ هزار فلسطینی زخمی شده‌اند و از سفر به خارج برای دریافت درمان محروم هستند. بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در غزه با گرسنگی و قطحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
 
حمدان گفت: اشغالگران بیش از ۲۰۰۰ کشتار و جنایت را در نوار غزه مرتکب شده‌اند که شهادت و ناپدیدشدن ۳۱ هزار نفر را در پی داشته است.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا در کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی افزود: دولت بایدن را در قبال جنایت‌های اشغالگران در غزه مسؤول می‌دانیم.
 
حمدان ادامه داد: گردان‌های قسام، گردان‌های قدس و دیگر گروه‌های مقاومت همچنان نبرد را با قدرت و اقتدار اداره می‌کنند. ما بر ضرورت تشدید عملیات‌ها در کرانه باختری تاکید می‌کنیم و از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان می‌خواهیم که به مقاومت بپیوندند.
 
وی با اشاره به حمله‌های آمریکا و انگلیس به یمن گفت: حمله آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم می‌کنیم و از موضع‌های انصارالله و ارتش یمن قدردانی می‌کنیم.
 
حمدان گفت: تشکیل هر دولتی در فلسطین یک مساله تماماً ملی است و به آمریکا ارتباطی ندارد. هرگونه فرآیندی برای آزادی اسیران باید در وهله اول توقف کامل حمله به غزه را در نظر بگیرد.
 
وی افزود: ما طرحی را به قطر و مصر ارائه داده‌ایم که خواسته‌های ما را محقق می‌کند، اما رژیم صهیونیستی در قبال آن وقت‌کشی می‌کند.
 
حمدان گفت: به دلیل محاصره و حمله اسرائیل دارو‌هایی که به اسیران ارائه می‌کنیم در حال پایان‌یافتن است. هرگونه طرحی برای ورود دارو جهت اسیران به غزه باید ورود دارو برای فلسطینیان را نیز در بر بگیرد. امیدواریم نتانیاهو توافق ورود دارو به غزه را که با میانجیگری قطر به دست آمد، بر هم نزند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار