دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تنبیه متجاوز با موشک بالستیک «خیبرشکن»

حمله موشکی به مقر گروهک تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه «ادلب» سوریه و مقر جاسوس‌های موساد در «اربیل» عراق عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در تنبیه متجاوزان را نشان داد و این پیام را به آنها منتقل کرد که در هر نقطه‌ای باشند مورد حمله قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۶۴۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 18January 2024

تمرین حمله به «تل‌آویو» با موشک بالستیک «خیبرشکن»گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حمله موشکی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به محل استقرار تروریست‌های تکفیری داعشی در منطقه ادلب سوریه آن هم از مبداء خوزستان در جنوب غربی ایران با موشک «خیبرشکن» را می‌توان تمرینی واقعی و بسیار جدی برای حمله و هدف قرار دادن «متجاوزین» در هر نقطه‌‌ای ارزیابی کرد که هم اکنون توان موشکی کشورمان به سطح و اندازه‌ای رسیده است که توانایی حمله به دشمنان ایران و دفاع از خاک کشورمان را در هر نقطه‌ای از منطقه دارند.

بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی ماه را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ عملیات‌های فراسرزمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ثبت و ضبط کرد. مقطعی بسیار حساس و تاریخی که در آن نیروی دفاعی ایران در پاسخ به عملیات‌های تروریستی «کرمان» که موجب شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه کشورمان در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شد و همچنین منطقه «راسک» در سیستان و بلوچستان محل استقرار تکفیری‌ها در «ادلب» سوریه و «اربیل» عراق را با موشک‌های دوربرد و نقطه زن مورد هدف و حمله خود قرار دادند.

اما موضوع استثنائی و بسیار قابل توجه در جریان این عملیات نظامی، بعد مسافت و همچنین تعداد موشک‌های شلیک شده به مناطقی از کشور‌های «عراق» و «سوریه» بوده است که بر اساس اسناد و مدارک موجود تعداد ۲۴ موشک از چندین نقطه داخل خاک کشورمان به اهدافی در منطقه «اربیل» عراق و همچنین «ادلب» در سوریه شلیک شده است. عملیاتی که در نوع خود منحصر به فرد بوده و تلفات و خسارات فراوان و قابل توجهی را به تروریست‌ها در «ادلب» و همچنین عوامل «موساد» در «اربیل» وارد آورده است.

از طرف دیگر شلیک چندین موشک بالستیک از پایگاه‌های موشکی سپاه در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی به محل استقرار و تجمع تروریست‌های تکفیری داعشی در «ادلب» سوریه و همچنین عوامل موساد در «اربیل» عراق حدنصاب و رکوردی تاریخی در تاریخ عملیات‌های برون مرزی سال‌های اخیر نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

حال در این میان موضوعی که عملیات بامداد سه‌شنبه هوافضای سپاه را بسیار متفاوت‌تر از تمامی عملیات‌های گذشته می‌کند هدف قرار دادن منطقه «کفرتخاریم» در استان ادلب سوریه است. این منطقه شاهد دوربردترین عملیات موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود به صورتی که فاصله مابین محل شلیک موشک و محل اصبت چیزی در حدود ۱۳۰۰ کیلومتر بوده است. ضمن اینکه هدف مذکور با دقت هرچه تمام توسط موشک‌های سپاه مورد حمله قرار گرفته و اماکن تروریست‌ها به صورت کامل تخریب شده است.

در پایان باید خاطرنشان کرد که حمله موشکی سپاه پاسدارن به «ادلب» سوریه دربردارنده پیامی بسیار مهم و تاریخی برای تروریست‌هایی است که نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف قرار دادن مرکزی با بعد مصافت ۱۳۰۰ کیلومتر اکنون این قدرت و توانایی را دارند تا در صورتی که خطا و اشتباهی از «تل‌آویو» سربزند به صورت مستقیم سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار بدهند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار