رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

کاظمی‌فرد از راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه مردم می‌توانند در منازل خود برخی از درخواست‌های خود را ثبت و برای دفاتر ارسال کنند.
کد خبر: ۶۴۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ - 19January 2024
راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضاییبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد کاظمی‌فرد» رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در جلسه بررسی مسائل، چالش‌ها و آسیب‌های مرتبط با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان مازندران از اعطای مجوز داوری بدون آزمون به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای نخستین‌بار در کشور اظهار داشت: هدف ازبرگزاری این جلسه همفکری، مشورت و کمک به رفع مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.
 
کاظمی‌فرد هدف از راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را برداشتن بار از دوش دستگاه قضایی و رضایت بیشتر مراجعان ذکر کرد و گفت: با ورود فناوری اطلاعات و ارائه خدمات مختلف و مورد نیاز مردم در خارج از فضای دادگستری، حجم عظیمی از ازدحام و شلوغی کاسته واین وظیفه برعهده دفاتر خدمات قرار گرفت و به زودی با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مردم می‌توانند در منازل خود برخی از درخواست‌های خود را ثبت و برای دفاتر ارسال کنند.
 
رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه افزود: با افتتاح سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آینده نزدیک، شلوغی دفاتر کاهش و از صرف هزینه‌های بسیاری پیشگیری می‌شود.
 
وی همچنین از حذف منع داوری دفاتر خدمات قضایی خبر داد و گفت: در جلسات مختلفی که با مرکز حل اختلاف قوه قضائیه برگزار شد با پیگیری مجدانه این موضوع، موفق به اعطای مجوز داوری به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شده و به زودی برای اولین بار مدیران دفاتر خدمات با سازوکاری بدون آزمون پروانه داوری دریافت خواهند کرد.
 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین افزود: توسعه خدمات به صورت جدی در دستور کار مرکز قرار دارد و در همین راستا، عناوین خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ۳۵ عنوان به ۷۰ عنوان در سال آینده افزایش می‌یابد.
 
 کاظمی‌فرد در پایان از برگزاری این جلسه و حضور قضات، روسای دادگستری و مدیران دفاتر خدامات الکترونیک قضایی در کنار هم و بررسی چالش‌ها و مشکلات در فضایی صمیمی و دقت و تیزبینی در ارائه راهکار‌ها اظهار رضایت کرد و خواستار برگزاری جلسات با این کیفیت در سایر استان‌ها شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها