دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نشانه‌های شکست صهیونیست‌ها در نبرد غزه

برخی از اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی در اظهارات اخیر خود نسبت به دستیابی به پیروزی در جنگ غزه ابراز تردید کرده و ناامیدی خودشان را از این موضوع اعلام کردند.
کد خبر: ۶۴۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 20January 2024

ناامیدی رژیم صهیونیستی از پیروزی در جنگ غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - رسول شادمانی؛ رژیم صهیونیستی که بیش از ۱۰۰ روز بعد از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» در تمامی ابعاد و زمینه‌ها خود را شکست خورده و ناکام دیده است، خشونت سازماندهی شده‌ای را علیه مردم غزه به راه انداخته تا بلکه با کشتار و قتل‌عام مردم این باریکه، گروه‌های مقاومت اسلامی را تحت فشار قرار داده تا به هر صورتی که اسرای صهیونیستی را آزاد کرده و با این رژیم اشغالگر و نامشروع توافق آتش‌بس دائمی را امضا کنند.

بر اساس اسناد و مدارک موجود که تا امروز در رسانه‌های خبری منطقه‌ای و بین‌المللی منتشر شده است، رژیم صهیونیستی حداقل ۶۵ هزار تن مواد منفجره و بمب بر سر مردم غزه ریختند. موضوعی که موجب شده تا بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم غیرنظامی و بی‌گناه غزه شهید و بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر زخمی و مجروح شدند که در بین این شهدا بیش از ۱۰ هزار کودک شهید و ۷ هزار زن وجود دارند.

اما تا امروز تمامی این کشتار‌ها و قتل‌عام‌ها در شرایطی انجام شده است که رژیم صهیونیستی در دستیابی به تمامی اهداف و برنامه‌های خود که مهمترین آن‌ها نابودی حماس، از بین بردن تمامی فرماندهان حماس و همچنین کوچاندن مردم غزه به خارج از غزه بوده به صورت کامل و تمام عیار ناکام مانده است. ضمن اینکه مردم شجاع و مقاوم غزه هم با مقاومت و ایستادگی در سرزمین خود باقی ماندند و تمامی طرح‌ها و نقشه‌های تل‌آویو را با شست روبرو کردند.

از طرف دیگر با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از جنگ غزه شاهد هستیم که اهداف درجه دوم رژیم صهیونیستی که شامل فتح کامل تمامی تونل‌های حماس و آزادی اسرای صهیونیست بود نیز نصفه و نیمه و در حد اندازه‌ای بسیار کم و ناچیز محقق شده است و درصد موفقیت آن‌ها هم آنقدر اندک است که نمی‌توان از آن‌ها به عنوان موفقیتی برای سران و مقامات تل‌آویو نام برد.

موضوع دیگر اینکه بر اساس اعتراف فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، در ۱۰۰ روز گذشته بر خلاف افزایش بمباران‌ها و شدت گرفتن کشتار و قتل‌عام مردم غزه شاهد تلفات و خسارات فراوانی در ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع هستیم و آسیب‌های روحی و روانی که سرابازان این رژیم این روز‌ها درگیر آن هستند خود نشانه روشن و واضحی از سختی‌ها و دشواری‌هایی است که ارتش رژیم صهیونیستی در میدان جنگ غزه با آن روبرو هستند.

حال اگر به تمامی این موارد و موضوعات ناتوانی رژیم صهیونیستی در کنترل بر نوار غزه را اضافه کنیم با جنگی بی‌حاصل و سراسر خسارت بار آن هم با بیش از ۱۰۰ روز روبرو می‌شویم که تنها نتیجه آن افزایش و اوج گرفتن نفرت جهانی از این رژیم به دلیل کشتار و قتل‌عام مردم مظلوم و بی‌گناه غزه است. موضوعی که هم اکنون سران و مقامات تل‌آویو را به عنوان سیاستمدارانی بی‌رحم و خون‌ریز به دنیا معرفی کرده است.

البته شکست‌ها و ناکامی‌های ارتش رژیم صهیونیستی فقط به این موارد محدود نمانده است و بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ روز جنگ هم مشاهده می‌کنیم که همچنان موشک‌ها و راکت‌های گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی ازجمله تل‌آویو، خیفا و ... فرود می‌آیند و خسارت‌های مالی و اقتصادی قابل توجهی را به زیرساخت‌های تجاری این رژیم وارد می‌کنند.

در پایان باید بگوییم که آن چیزی که امروز ناظران بین‌المللی و مردم منطقه و جهان نظاره‌گر آن هستند شکست و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در ضربه زدن به گروه‌های مقاومت فلسطینی و از بین بردن فرماندهان آن است. موضوعی که موجب شده تا این رژیم اشغالگر و نامشروع بیش از پیش قدرت بازدارندگی خود را در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و درکل محور مقاومت از دست بدهد و شرایط سخت و ناگواری را در انتظار خود ببیند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار