در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: «جشنواره سرود فجر» به‌خاطر استقبال گروه‌ها مستقل شد/ اختتامیه اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

سالاری با بیان اينکه گستردگی و تعداد زیاد گروه‌ها سرود باعث شد جشنواره سرود فجر را به‌صورت مستقل برگزار کنیم، گفت: داوری و انتخاب گروه‌ها در حال برگزاری است و در اردیبهشت شاهد بخش پایانی سرود فجر خواهیم بود.
کد خبر: ۶۴۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹ - 20January 2024

«محمود سالاری» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، به برگزاری «دوسالانه ملی خوشنویسی ایران» و با بیان اینکه آثار رسیده در این دوره بسیار غنی و در عین حفظ اصالت پر از ابتکار بود، اظهار داشت: داوران برای انتخاب آثار به‌سختی افتاده بودند و شاهد یکی از بهترین دوره ها بودیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان جایزه دوسالانه خوشنویسی گفت: اگر بتوانیم این میزان را افزایش می‌دهیم؛ سعی داریم تعداد تقدیرشدگان افزایش یابد تا گستره این اتفاق پهن شود. هرچقدر که میزان جایزه را افزایش دهیم شأن اثر هنری و هنرمند نخواهد بود. این جایزه برگه سبزی است تحفه درویش؛ اصل لوح و ارزش معنوی این جوایز است که در ادامه راه هنرمندان نقش ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اقتصاد هنر ادامه داد: قدم‌های خوبی در این رابطه برداشته شده است. بخش‌های اجرایی کشور مکلف هستند تا ۱ درصد از بودجه خود را در چرخه اقتصاد هنر اختصاص دهند. سازمان های نظارتی و بازرسی مراقبت خواهند کرد تا این بخش محقق شود. اختصاص این ۱ درصد بسیاری از گره‌های اقتصاد هنری را باز خواهد کرد. 

سالازی درباره جشنواره‌های هنری فجر خاطرنشان کرد: جدول تمام بخش‌های تئاتر، موسیقی و تجسمی بسته شده و  انتخاب آثار انجام شده است. بخش‌های جانبی تئاتر فجر آغاز شده و یکشنبه افتتاحیه تئاتر صحنه‌ای برگزار می‌شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: سالن نیاوران در حال تعمیر است. انتخاب گروه‌ها بر دست تیم انتخاب و داوری است. اگر گروهی از بانوان می‌خواهند اجرا داشته باشند باید در سطح جشنواره باشد و داوران آن را بپسندند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سرود فجر گفت: در گذشته ذیل برگزاری موسیقی فجر، بخش سرود را هم داشتیم. گستردگی و تعداد زیاد گروه‌ها جشنواره را به این سمت برد تا سرود فجر به صورت مستقل برگزار شود. داوری و انتخاب گروه‌ها در حال برگزاری است و در اردیبهشت شاهد بخش پایانی سرود فجر خواهیم بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار