امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های رضوی و امام رضا (ع) با دانشگاه‌های پاکستان

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های رضوی و امام رضا (ع) با دانشگاه‌های پاکستان امضا شد.
کد خبر: ۶۴۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 21January 2024

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های رضوی و امام رضا (ع) با دانشگاه‌های پاکستانبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «مختار احمد» رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان با همراهی جمعی از روسای دانشگاه‌های پاکستان ضمن حضور در نشست با مدیران مراکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی و آشنایی با ظرفیت‌های علمی این آستان، دو تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا (ع) امضا کردند.

در ابتدای این نشست روسای دانشگاه‌های بین المللی امام رضا (ع)، علوم اسلامی رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی به معرفی مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند.  

«مختار احمد» رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان در این نشست که در سالن شیخ بهایی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آغاز همکاری مشترک دانشگاه‌های خصوصی و دولتی ایران و پاکستان زمینه توسعه روابط بین دو کشور را بیشتر از پیش ایجاد می‌کند. با توجه به سخنرانی‌های ارائه شده توسط اساتید دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اینگونه برداشت کردم که نهاد‌های علمی آستان قدس رضوی در زمینه آموزش از کیفیت و عمق علمی بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: با توجه به اشتراکات بسیار در دین و مذهب زمینه برای همکاری مشترک فراهم است و تاکنون در سفر هفت روزه‌ای که داشتیم تفاهم‌نامه‌های مشترکی در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی منعقد شد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان ادامه داد: در نشست‌هایی که با حضور روسای دانشگاه‌های دو کشور یک سال در ایران و سال بعد در پاکستان می‌توان در خصوص حل مسائل مشترک و ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

مختار احمد تاکید کرد: خداوند به هر دو کشور نعمت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری عطا کرده؛ بر همین اساس برای به ثمر رساندن این منابع و این استعداد‌ها از طریق همکاری مشترک مقدمه‌ای بر روشن شدن چهره اسلام حقیقی باشد و جایگاهی که مسلمانان از قرن هفتم تا سیزدهم در دنیا داشتند محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار