امدادرسانی ناوشکن «الوند» به لنج حادثه‌دیده ایرانی

ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش به کمک یک فروند لنج صیادی ایرانی در آب‌های دریای عمان شتافت.
کد خبر: ۶۴۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 21January 2024

امدادرسانی ناوشکن الوند ارتش به لنج حادثه دیده ایرانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، صبح روز گذشته طی عملیات امداد و نجات توسط ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش در محدوده آب‌های شمال اقیانوس هند و دریای عمان، لنج صیادی ایرانی که بیش از ۲۰ روز از گم شدنش می‌گذشت، پیدا شد.

این لنج ماهی‌گیری که به علت نقص فنی و کمبود سوخت مدت ۲۰ روز در محدوده شمال اقیانوس هند سرگردان بود و متأسفانه یک نفر از خدمه آن در اثر دریازدگی جان خود را از دست داده بود، با حضور به‌موقع ناوشکن الوند ضمن برطرف شدن نقص فنی، جیره غذایی و سوخت  آن نیز توسط ناوشکن الوند تأمین و با راهنمایی فرمانده ناوشکن الوند به سمت ساحل کشورمان هدایت شد.

امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در توضیح عملیات نجات این لنج ایرانی اظهار داشت: مأموریت نجات لنج ایرانی در جایی انجام شد که ناوهای غیرموجه با حضور زائدشان در منطقه علی‌رغم درخواست‌های مکرر لنج ایرانی برای دریافت کمک هیچ‌گونه پاسخی به آن‌ها ندادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش رسالت خود را بر مبنای قوانین بین‌المللی دریاها در عمق دریاها انجام داد و به کمک این شناور شتافت.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها