رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: 

رویداد ملی ایده‌پردازی «رشد آوند» تا پایان بهمن تمدید شد

حجت‌الاسلام احمدیان با اشاره به برگزاری رویدادهای ایده‌پردازی «رشد آوند» در حوزه جذب ایده‌های ارتباط خانه، مدرسه و مسجد گفت: رویداد ملی ایده‌پردازی «رشد آوند» تا پایان بهمن تمدید شد.
کد خبر: ۶۴۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ - 22January 2024

رویداد ملی ایده‌پردازی «رشد آوند» تا پایان بهمن تمدید شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرسول احمدیان» رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری رویداد ملی «رشدآوند» با اشاره به نقش تهاجم فرهنگی در آسیب‌های فرهنگی به اقشار مختلف به ویژه جوانان، اظهار داشت: متولیان تربیتی و فرهنگی در سطوح مختلف به دنبال جستجوی راهی برای حل این مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه تعویض سرچشمه‌های تربیتی از راهبردهای دشمن در هجمه فرهنگی است، ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل این آسیب فرهنگی از دست رفتن جایگاه مراجع تربیتی سالم جوانان مثل خانواده، مسجد و مدرسه است و متاسفانه برخی منابع غیر قابل اطمینان مثل فضای مجازی و سلبریتی ها جایگزین آن شده‌اند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: جایگاه خانواده به عنوان اولین و تاثیر گذارترین نهاد تربیتی، مدرسه به عنوان گسترده‌ترین نهاد تربیتی و مسجد به عنوان متعالی‌ترین مرجع تربیتی سالم جوانان کمرنگ‌تر شده است و در سال‌های اخیر در حوزه تربیت دچار ضعف شده است ولذا نخبگان و دغدغه‌مندان زیادی به دنبال برای بازیابی این هویت و مرجعیت این سه نهاد مهم تربیتی هستند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: رویداد ایده‌پردازی «رشد آوند» با هدف بازیابی مرجعیت نهادهای اصلی و سالم تربیتی مسجد، منزل و مدرسه، در پی رشد آوندهای سالم تربیتی و پیدا کردن ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه برای وصل این سه نهاد تربیتی به همدیگر، شناسایی و پرورش و اشتراک گذاری ایده‌ها در یک فرایند منطقی و هدفمند است.

وی با تاکید بر ملی بودن این رویداد، خاطر نشان کرد: برخی ایده‌ها در گوشه‌ای از کشور خودجوش موفق در حال اجرا هستند که در این فرصت قرار است این ایده‌ها را به صورت ملی شناسایی شود که ممکن است برخی سابقه اجرا داشته و برخی بستر اجرا پیدا نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدیان خاطر نشان کرد: این ایده‌ها باید قابلیت اشتراک‌پذیری و اشتراک‌گذاری با بقیه را داشته باشند زیرا چه بسا ممکن است برخی ایدهای به جهت قرارگرفتن در یک نهاد علمی و اقتصادی خاص، با وجود موفق بودن تنها در همان مکان امکان اجرا دارند و وابسته به فرد و مجموعه خاص است و قابلیت تکثیر و اشتراک گذاری را نداشته باشد و لذا این ایده‌ها درجه اعتباری کمتری در این رویداد دارند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است ایده‌های ارائه شده پشتیبانی مالی دولتی و خاصی نداشته باشند و وابستگی علمی و اقتصادی آنها به مجموعه‌ای خاص کمتر باشد تا قابلیت تسری و اشتراک‌گذاری بیشتر داشته باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: این طرح‌ها ثبت خواهند شد تا مالکیت معنوی افراد و مجموعه‌ها حفظ شود و با اجازه ایده پردازان مستند سازی و برای استفاده سایر مجموعه ها در قالب سایت ایده، کتاب، مستند تلویزیونی و‌ نمایشگاه به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در فرایند این رویداد ضمن احصای ایده‌های برتر در فرایند پرورش ایده‌ها نیز تلاش خواهیم کرد و لذا هفت متخصص در عرصه‌های مختلف به مشاوره رایگان ایده‌پردازان خواهند کرد.

حجت‌الاسلام احمدیان گفت: یکی از خصوصیات این رویداد توجه به همه ایده‌ها است و‌لذا فقط ایده‌های برتر را شناسایی نمی‌کنیم بلکه تلاش می‌کنیم علی رغم درجه بندی، به تمام ایده‌ها توجه داشته باشیم و با شبکه سازی و معرفی افراد ایده پرداز به همدیگر کمک کنیم تا ایده‌های متنوع‌تری در حوزه فرهنگی تولید شود.

وی اظهار داشت: آموزش پرورش استان اصفهان به عنوان همکار اصلی در اجرای این رویداد مشارکت بسیار خوبی داشت. همچنین ستاد اقامه نماز، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شهرداری اصفهان، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه اصفهان نیز در این رویداد همکاری دارند.

وی با بیان اینکه این رویداد از آبان ماه آغاز شده است، افزود: این رویداد تا دیماه ادامه داشت که به دلیل استقبال خوب تا پایان بهمن ماه تمدید شد و تا کنون بیش از ۳۲۰ ایده از تمامی استان‌های کشور در سایت این مجموعه ثبت شده است که ۱۵۰ ایده پیش از این اجرایی شده و نیمی از آنها در حد ایده هستند و قرار است این رویداد هر ساله به صورت تخصصی در موضوعات های دیگر هم تکرار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار