پاریس: اظهارات نتانیاهو آزاردهنده است

وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه ضمن تاکید بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی در فلسطین، گفت که پاریس انتظار دارد تا اتحادیه اروپا در آینده نزدیک تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشیان صهیونیست اعمال کند.
کد خبر: ۶۴۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ - 22January 2024

پاریس: اظهارات نتانیاهو آزاردهنده است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت فرانسه در ادامه انتقادات از رویکرد کابینه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در ۱۰۸ روز، این بار پیکان اعتراضات خود را به سمت شهرک‌نشیان صهیونیست گرفت.

«استفان سژورنی» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) گفت که پاریس انتظار دارد تا اتحادیه اروپا در آینده نزدیک تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشیان صهیونیست اعمال کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سژورنی در گفتگوی کوتاه با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، توضیح داد: «امیدوارم در روز‌های آینده تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی مخصوصا آن‌هایی که در کرانه باختری هستند، وضع شود».

وی با بیان اینکه از نظر دولت فرانسه برقراری آتش‌بس زودهنگام در نوار غزه ضروری است، گفت که پاریس راه حل سیاسی برای پایان دادن به مناقشه فلسطین از طریق راهکار دو دولتی را ضروری می‌داند.

طبق این گزارش، وزیر خارجه فرانسه سپس با رد اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم تشکیل کشور فلسطین، اظهار داشت: «این اظهارات نتانیاهو آزاردهنده است. به یک کشور فلسطین با ضمانت‌های امنیتی برای همگان، نیاز است».

پیش از این نیز وزارت خارجه فرانسه گفته بود که دولت پاریس ورود ساکنان تعدادی از شهرک‌های صهیونیستی به قلمرو این کشور را ممنوع می‌کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز پیش‌تر ضمن حمایت از راهکار دو دولتی به عنوان ابزاری برای پایان دادن به درگیری‌ها در فلسطین اشغالی، گفت که پاریس برای جلوگیری از ورود حزب‌الله به جنگ غزه تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار