یادداشت/ مهدی شهرودی

رژیم صهیونیستی؛ مستأصل‌تر از دیروز

رژیم صهیونیستی از زمان شروع نبرد طوفان‌الاقصی دچار بحران بی‌سابقه اقتصادی شده؛ به‌طوری که بانک مرکزی این رژیم برای مهار هزینه‌های سنگین جنگ خواستار افزایش مالیات‌ها شده است.
کد خبر: ۶۴۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ - 23January 2024

رژیم صهیونیستی؛ مستاصل‌تر از دیروزگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ مقامات رژیم غاصب صهیونیستی آماری از تلفات خود در نبرد غزه ارائه می‌دهند که با آمار‌های میدانی فاصله زیادی دارد.

۱۰۸ روز از آغاز عملیات شگفت‌انگیز طوفان‌الاقصی می‌گذرد؛ این عملیات به قدری برای نظامیان صهیونیست سخت و غیرقابل ترمیم است که حماس علاوه بر تحقیر سازمان‌های امنیتی صهیونیستی، تاکتیک‌هایی در نبرد زمینی با صهیونیست‌ها در غزه به کار می‌برد که هنوز آن‌ها در شوک این تاکتیک‌ها هستند.

رژیم صهیونیستی در نبرد غزه تاکنون دستاورد خاصی در حوزه نظامی نداشته است؛ تنها دستاورد آن‌ها در این مدت بمباران مناطق غیرنظامی و کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه و بی‌دفاع غزه با تسلیحاتی بوده که از سوی آمریکا و غربی‌ها دریافت کرده است.

اما در مقابل در این مدت شاهد دستاورد‌هایی برای گروه‌های مقاومت فلسطینی هستیم؛ چرا که مقاومت اسلامی در طول این نبرد توانسته است، تعداد زیادی از تانک‌های مرکاوا، نفربر، خودرو‌های زرهی، بولدوزر و بیل مکانیکی و تجهیزات نظامی دیگر رژیم صهیونیستی را منهدم کند.

این در حالی است که صهیونیست‌ها هر روز مستاصل‌تر شده و بیشتر در باتلاق غزه فرو می‌روند و اختلافات داخلی در کابینه جنگی نتانیاهو تا حدی شدت گرفته که یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلاش داشته با خشم و ناراحتی وارد دفتر نتانیاهو شود و شرایط را تا سطح درگیری فیزیکی پیش ببرد.

در گذشته مخالفان طرح اصلاحات قضائی در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی تظاهرات می‌کردند، اما امروز خانواده اسرای صهیونیست در غزه نیز علیه سیاست‌های نتانیاهو قیام کردند و با تجمع مقابل خانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و همچنین در تل‌آویو و سایر مناطق سرزمین‌های اشغالی خواستار برکناری‌اش از قدرت و توافق آتش‌بس برای بازگرداندن اسرا در غزه شدند.

همچنین رژیم صهیونیستی از زمان شروع طوفان‌الاقصی دچار بحران بی‌سابقه اقتصادی شده و در بخش‌های مختلفی همچون گردشگری نیز با افول مواجه شده است؛ به‌طوری‌که هتل‌ها از گردشگران خالی و بانک مرکزی این رژیم برای مهار هزینه‌های سنگین جنگ خواستار افزایش مالیات‌ها شده است.

صهیونیست‌ها هدف خود از تجاوز به غزه را از نابودی حماس، تبدیل غزه به یک منطقه امن برای صهیونیست‌ها، آزادی اسرای صهیونیستی و همچنین کوچاندن ساکنان غزه اعلام کرده بودند، اما مقاومت مردم شجاع غزه و درایت گروه‌های مقاومت فلسطینی شکست‌های غیر قابل ترمیمی را به اشغالگران وارد کرده است.

با توجه به تحولات در غزه و مقاومت جانانه ملت فلسطین، قطعا صهیونیست‌ها در ادامه نیز نخواهند توانست به اهداف خود دست پیدا کنند و اراده مقاومت را در هم بشکنند. 

همچنین جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در غزه موجب نفرت بیشتر از این رژیم کودک‌کش در کشور‌های مختلف جهان شده و نتانیاهو دیگر چاره‌ای جز پذیرش شکست و عقب نشینی از غزه را ندارد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار