لاپید:

چاره‌ای جز انتخابات زودهنگام در اسرائیل وجود ندارد

رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که چاره‌ای جز اتخابات زودهنگام چه با رای عدم اعتماد به کابینه یا رای اکثریت به انحلال کنست وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ - 22January 2024

چاره‌ای جز انتخابات زودهنگام در اسرائیل وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه روز دوشنبه بار دیگر بر فروپاشی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی در سخنانی خطاب به نتانیاهو گفت: «چاره‌ای جز انتخابات زودهنگام وجود ندارد چه با رای عدم اعتماد به کابینه، چه با رای اکثریت به انحلال کنست».

لاپید اضافه کرد: «تعداد کافی از اعضای ائتلاف نتانیاهو وجود دارد که نمی‌توانند شرایط کنونی را تحمل کنند».

از سوی دیگر، حزب اسرائیلی یش عتید به ریاست لاپید، اعلام کرد همچنان پیگیر موضوع سلب رای اعتماد از نتانیاهو است و در صورت عدم تغییر بودجه، بار دیگر پیشنهادش را در کنست ارائه خواهد کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حزب کار اسرائیل نیز پیشنهاد سلب رای اعتماد از دولت نتانیاهو را به دلیل عدم توانایی آن در بازگرداندن اسرای اسرائیلی نزد مقاومت فلسطین در غزه، ارائه خواهد کرد. 

این در حالی است که اخیرا صدا‌های زیادی در فلسطین اشغالی برای برکناری نتانیاهو از قدرت بلند شده است و اسرائیلی‌ها وی را به دلیل عدم تحقق دو هدف اعلامی از آغاز جنگ غزه که نابودی حماس و بازگرداندن «گروگان‌ها» بود، ناکارآمد می‌دانند. 

روزنامه هاآرتص نیز پیشتر خواستار برکناری فوری نتانیاهو و سلب رأی اعتماد از او شده و ابقای او در قدرت را قمار بر سر آینده اسرائیل توصیف کرده بود. در سرمقاله این روزنامه خطاب به رهبران احزاب حاضر در کابینه ائتلافی آمده بود: «آینده اسرائیل در دستان شماست؛ در این زمان شوم مسؤولیت پذیر باشید و کار درست را انجام دهید». 

طی دو روز اخیر، تظاهرات‌های بزرگی در تل‌آویو در اعتراض به ناکارآمدی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تاکید بر برکناری او و برگزاری انتخابات جدید، برگزار شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار