بیانیه ارتش یمن درباره حمله به کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد پنجشنبه گفت که تعدادی از موشک‌های بالستیک شلیک‌شده مستقیماً به کشتی جنگی آمریکا برخورد کرده و دو کشتی تجاری آمریکایی نیز از مهلکه گریختند.
کد خبر: ۶۴۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ - 25January 2024

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای گفت که ارتش این کشور با تعدادی ناوشکن و ناو جنگی آمریکا در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب درگیر شدند.

سریع در این بیانیه توضیح داد که تعدادی از موشک‌های بالستیک مستقیماً به کشتی جنگی آمریکا برخورد کرده و دو کشتی تجاری آمریکایی نیز از مهلکه گریختند.

ارتش یمن ضمن اشاره به اینکه این درگیری ۲ ساعت طول کشید، گفت که تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره این منطقه، مانع حرکت کشتی‌های صهیونیستی به بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند.

در مشروح این بیانیه آمده است: امروز درگیری با تعدادی ناوشکن و ناو جنگی آمریکایی در خلیج عدن و باب‌المندب در حالی رخ داد که این ناو‌ها از دو کشتی تجاری آمریکایی حفاظت می‌کردند که نتایج این درگیری به شرح زیر است: اصابت مستقیم به کشتی جنگی آمریکایی و اجبار دو کشتی تجاری آمریکایی به عقب نشینی و بازگشت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ادامه داد: تعدادی از موشک‌های بالستیک ما علی‌رغم تلاش ناو‌های جنگی برای رهگیری، به اهداف خود رسیدند. در این درگیری که بیش از دو ساعت به طول انجامید، نیرو‌های مسلح یمن از تعدادی موشک بالستیک استفاده کردند.

سریع در ادامه تصریح کرد: نیرو‌های مسلح یمن تأیید می‌کنند که تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به سمت بنادر فلسطین اشغالی از طریق دریا‌های سرخ و عرب ادامه خواهند داد.

وی همچنین افزود: نیرو‌های مسلح یمن تاکید می‌کنند که با هدف قرار دادن تمام اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریا‌های سرخ و عرب، تمام اقدامات نظامی لازم را در چارچوب حق دفاع مشروع کشور، مردم و ملت ما انجام خواهند د

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار