همه چیز «درباره یک تسخیر»

کتاب «درباره یک تسخیر»؛ روایتی از ساواک یزد در خاطرات شفاهی، به قلم «محمدهادی شمس‌الدینی» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۴۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ - 27January 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «درباره یک تسخیر»؛ روایتی از ساواک یزد در خاطرات شفاهی، به قلم «محمدهادی شمس‌الدینی» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب، ماجرای ساواک در یزد از تاسیس در سال ۱۳۴۸ تا تسخیر در سال ۱۳۵۷ را روایت می‌کند که جزء رویداد‌های مهم و تأثیرگذار در روند پیشبرد اتقلاب اسلامی دراستان یزد محسوب می‌شود. 

مراحل تحقیق و مطالعۀ اولیه درباره یک تسخیر به پیشنهاد حوزۀ هنری استان یزد از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و نزدیک به بیست جلسه با افرادی که به نوعی با سازمان اطلاعات و امنیت یزد سروکار داشتند و آخرین روز‌های عمر این سازمان را به چشم خود دیدند مصاحبه صورت گرفت.

مصاحبه‌های این کتاب که بیش از سی ساعت به طول انجامیده است، طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در محل اشتغال یا دفتر کار راویان ضبط شده است.

همه چیز «درباره یک تسخیر»

در تدوین کتاب سعی شده است نزدیک‌ترین اسناد موجود به هر روایت ارائه شود تا خوانندگان هرچه بهتر در فضای روایت‌ها قرار بگیرند. کتاب از ۹ روایت به زبان ۹ راوی نوشته شده و در ادامه سخن پایانی، تصاویر راویان، اسناد و مدارک، نقشه‌ها و نمایه‌ها گنجانده شده است. «درباره یک تسخیر» به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد با قیمت ۱۹۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار