پیام تسلیت فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت رحلت حضرت زینب کبری (س)

حضرت زینب (س) پس از شهادت امام حسین علیه‏السلام کمتر از یک سال کرد و در ۱۵ رجب سال ۶۲ هجری قمری، در ۵۶ سالگی از دنیا رفت و مرقد مطهر ایشان در سوریه است.
کد خبر: ۶۴۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ - 27January 2024
پیام تسلیت فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی بمناسبت وفات حضرت زینب کبری (س)
به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با صدور پیامی سالروز رحلت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها را به عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و کارکنان انتظامی استان تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

حضرت زینب (س) حجاب و عفتی کامل داشت و همچون مادرش فاطمه زهرا (س) به این امر مهم بسیار اهتمام می‌ورزید. «علامه مامقانی» در این باره فرموده است: زینب (س) در حجاب و عفاف یگانه است، احدی از مردان در زمان پدرش و برادرانش، تا روز عاشورا او را ندیده بودند.

حضرت زینب علیها السلام که حضور هفت معصوم را درک کرده، در تمامی ابعاد ولایت مداری (معرفت امام، تسلیم بی، چون و چرا بودن، معرفی و شناساندن ولایت، فداکاری در راه آن و)... سر آمد است. زینب علی‌ها السلام به خوبی درس ولایت مداری را از مادر فرا گرفت و آن را به زیبایی در کربلا به عرصه ظهور رساند.

او پیوسته یاور غمدیدگان و پناه اسیران بود، او حتی تسلی بخش دل امام سجاد علیه السلام بود، آن جا که میگفت: لا یجز عنک ما تری، فو الله ان ذلک لعهد من رسول الله الی جدک وابیک وعمک: [ای پسر برادر!]آن چه میبینی (شهادت پدر) تو را بی تاب نسازد. به خدا سوگند! این عهد رسول خدا از جد و پدر و عمویت میباشد.
او سختی‌ها و تازیانه‌ها را به جان خود میخرید و نمیگذاشت بر بازوی کودکان اصابت کند.

نظر معروف این است که آن حضرت پس از شهادت امام حسین علیهالسلام بیش از یک سال و نیم زندگی نکرد و در ۱۵ رجب سال ۶۲ هجری قمری، در ۵۶ سالگی از دنیا رفت و مرقد مطهر ایشان در سوریه می‌باشد.

فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی سالروز وفات زینب کبری (س) را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و تمامی مسلمین جهان و خاصه شیعیان و ارادتمندان آن حضرت تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار