چهارمین حمله به پایگاه‌های آمریکا در یک شب

نیرو‌های مقاومت پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی میدان نفتی العمر در شرق سوریه را هدف قرار دادند که چهارمین حمله به عناصر واشنگتن در یک شب به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۴۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ - 27January 2024

چهارمین حمله به پایگاه‌های آمریکا در یک شببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای الخضراء در نزدیکی میدان نفتی العمر هدف حمله قرار گرفته است. این مقر در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه قرار دارد.

برخی از منابع خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار از داخل این پایگاه خبر می‌دهند. هنوز مشخص نیست که علت این انفجارها، حمله موشکی است یا پهپادی.

منابع خبری ساعتی پیش گزارش دادند که پایگاه عین الاسد در غرب عراق، با پهپاد هدف قرار گرفته است. این پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی به شمار می‌رود.

مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای، ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله، تأکید کرد که به حملات خود علیه مواضع اشغالگران آمریکایی ادامه خواهد داد.

ساعتی پیش هم شبکه خبری المیادین گزارش داد که پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی «کونیکو» واقع در شرق سوریه، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

مقاومت عراق هم تأکید کرد که در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی و پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، پایگاه آمریکا در میدان کونیکو را هدف حمله راکتی قرار داده است.

نیرو‌های مقاومت همچنین پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای «خربه عدنان» واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) را هدف حمله پهپادی قرار دادند.

منابع خبری عراقی شنبه هفته گذشته گزارش دادند که مناطق اطراف پایگاه عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفت.

منابع عراقی تأکید دارند که حمله مذکور، بزرگترین حمله‌ای بوده است که گروه‌های مقاومت به پایگاه آمریکا داشته‌اند. برخی از منابع، تعداد راکت‌های شلیک شده را ۲۰ عدد اعلام کرده‌اند.

گروه‌های مقاومت در واکنش به حمایت‌های آمریکا از تداوم جنگ غزه، همچنان در حال هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه هستند و تأکید دارند که تا اخراج کامل آمریکا از عراق و منطقه، قطعا به این حملات ادامه خواهند داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار