رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور:

راه تربیت نسل انقلابی از درون آموزش و پرورش می‌گذرد

سردار سرتیپ دوم پاسدار «باستان» گفت: راه تربیت نیروی انسانی که در خدمت انقلاب اسلامی باشد و راه تربیت نسل انقلابی از درون آموزش و پرورش می‌گذرد و برای همین همه باید متوجه اهمیت این حوزه بوده و تمام تلاش خود را برای خدمت و کمک به آن به کار گیرند.
کد خبر: ۶۴۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ - 28January 2024

راه تربیت نسل انقلابی از درون آموزش و پرورش می‌گذردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجتبی باستان» رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور امروز در دیدار با جمعی از مسئولان و نمایندگان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه، از آموزش و پرورش به عنوان گوهر ملت ایران یاد کرد و اظهار داشت: همه داشته های انقلاب اسلامی و ملت ایران، آموزش و پرورش است و راه موفقیت انقلاب از درون آموزش و پرورش می گذرد.

وی رکن اساسی و سرمایه اصلی هر کشوری را نیروی انسانی آن عنوان کرد و افزود: راه تربیت نیروی انسانی که در خدمت انقلاب اسلامی باشد و راه تربیت نسل انقلابی از درون آموزش و پرورش می گذرد و برای همین همه باید متوجه اهمیت این حوزه بوده و تمام تلاش خود را برای خدمت و کمک به آن به کار گیرند.

سردار باستان با بیان اینکه فضای تربیتی در آموزش و پرورش کشور نیازمند دو محرک اساسی است، گفت: دو عامل تحرک این حوزه "الگوسازی" و "هویت بخشی" است که متاسفانه دشمن هم در همین دو  حوزه متمرکز شده و در حال فعالیت بر روی کودکان و نوجوانان ما است.

وی افزود: در جنگ نرم و جنگ شناختی که امروز شاهد آن هستیم دشمن در حال تلاش است که الگوهای غربی را جایگزین الگوهای اسلامی و ملی کرده و به نوجوانان ما معرفی کند و از طرفی تلاش دارد که هویت ملی، انقلابی و دینی فرزندان ما را از آنها بگیرد.

سردار باستان گفت: این تلاش شبانه روزی دشمن و تمرکزی که بر این دو حوزه دارد، وظیفه ما را سنگین تر می کند و می طلبد که ما هم تلاش خود را مضاعف کرده و فرزندانمان را با الگوهای واقعی و انقلابی مانند فرماندهان دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی افزود: ما الگوهای زیادی در حوزه مقابله با استکبار داریم که بسیاری از آنها مربوط به سالهای قبل از دفاع مقدس است که از جمله آنها می توان به میرزاکوچک خان جنگلی یا رئیسعلی دلواری اشاره کرد و این قهرمانان ملی باید به نوجوانان ما معرفی شوند.

 رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: در کنار الگوسازی، هویت ملی و انقلابی و دینی هم باید در میان نوجوانان تقویت شود، چرا که این نوجوانان قرار است در آینده آرمان های انقلاب را دنبال کنند.

وی افزود: وقتی این هویت ها تقویت شود، نوجوان نخبه ما اگر در آینده از هرکشور خارجی هم پذیرش بگیرد، کشور خود رها نخواهد کرد و دشمن چون به خوبی به این مسئله واقف است روی هویت زدایی نوجوانان ما متمرکز شده است.

سردار باستان در ادامه با بیان اینکه انجام این فعالیت ها قطعا نیازمند اعتبارات است، گفت: اما نباید این تامین اعتبار به تنها راهکار ما برای انجام اقدامات تبدیل شود. اگر تمام اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را هم به یک استان مانند کرمانشاه بدهیم شاید برای انجام تمام فعالیت ها جوابگو نباشد، در همین راستا نباید تمام تمرکز ما برای انجام کارها روی اعتبارات باشد و باید به فکر بسیج ظرفیت ها باشیم.

وی افزود: خیلی از اقدامات تربیتی و الگوسازی و هویت بخشی ما نیازمند اعتبار نیست و می توان از سایر ظرفیت ها استفاده کرد، بطور مثال در جایی تنها خلاء گفتمان وجود دارد و باید جلسات گفت و گو شکل گیرد و لزوما انجام هرکاری نیازمند تامین اعتبار نیست.

 رییس سازمان بسیج دانش آموزی در ادامه با تاکید بر لزوم فعالسازی دانش آموزان در خدمات رسانی ایام اربعین، گفت: اگر استانداری کرمانشاه همکاری کند، آماده اعزام دانش آموزان از سراسر کشور به مرز خسروی در ایام اربعین هستیم تا بتوانیم فعالیت موکب های دانش آموزی را بیش از پیش گسترش دهیم.

سردار باستان گفت: در زمینه اردوهای "راهیان نور" هم کرمانشاه ظرفیت های بسیاری دارد که امیدواریم با همکاری استانداری بخشی از اردوهای غرب و شمال غرب را در تابستان سال آینده در کرمانشاه متمرکز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این استان یادمان های ارزشمندی مانند "مرصاد" و "پادگان ابوذر" را دارد که اگر احیا شوند، همپای پادگان "دوکوهه " است و می تواند یک ظرفیت خوب برای اردوی راهیان نور باشد.

 رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: در کنار همکاری برای اجرای این برنامه ها امیدواریم بتوانیم از ظرفیت و همکاری هرچه بیشتر استانداری کرمانشاه در اجرای طرح های تربیتی در مدارس هم بهره بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها