رزمنده مدافع حرم لشکر فاطمیون:

لشکر فاطمیون با شهادت «رضا اسماعیلی» در عرصه بین‌المللی شناخته شد

فصیحی گفت: با شهادت رضا اسماعیلی لشکر فاطمیون شهرت جهانی پیدا کرد چراکه تا پیش از شهادت او پیکر شهدای این لشکر به صورت مخفی و بدون اطلاع قبلی خاکسپاری می‎شدند.
کد خبر: ۶۴۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ - 29January 2024

لشکر فاطمیون با شهادت «رضا اسماعیلی» در عرصه بین‌المللی شناخته شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، یادواره شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون و مراسم دهمین سالگرد شهادت ذبیح لشکر فاطمیون؛ «رضا اسماعیلی» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مهدی حسن‌زاده‌نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین اقشار مختلف مردم در جامعه‌الحسین (ع) مشهد برگزار شد.

«علی فصیحی» مدافع حرم لشکر فاطمیون و همرزم شهید اسماعیلی در این مراسم اظهار داشت: در کشور افغانستان پنج هزار نفر به جرم اینکه مقلد و پیرو امام خمینی (ره) بودند اعدام و به شهادت رسیدند؛ شهید اسماعیلی از نسل چنین شهدایی بود. 

وی افزود: من این شهید والامقام را از سن ۱۱ سالگی می‌شناختم، به یاد دارم وقتی که با یکدیگر کار ساختمانی می‌کردیم، رضا به راحتی بر روی تیرآهن هفت سانتی‌متری حرکت می‌کرد و اصلاً ترسی از این کار نداشت.

این مدافع حرم لشکر فاطمیون با بیان اینکه شهید اسماعیلی مصمم بود که در جنگ ۳۳ روزه لبنان شرکت کند، اما شرایط برای حضور شد محیا نشد، افزود: سال‌ها بعد از جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در لبنان؛ رضا در بین ۲۲ نفر گروه نخست از لشکر فاطمیون بود که توانست به فرماندهی شهید ابوحامد به سوریه برود. هیچ کس تصور نمی‌کرد که آن ۲۲ نفر بتوانند سختی‌های روز نخست را تاب بیاورند.

فصیحی در ادامه با بیان اینکه شهید اسماعیلی در سن ۲۰ سالگی توانست به عنوان رزمنده اطلاعات و عملیات لشکر فاطمیون از دل دشمن برای رزمندگان اطلاعات بیاورد، گفت: وقتی که در میانه یکی از نبردها؛ شهید مجتبی واعظی زخمی شد، رضا اسماعیلی تصمیم گرفت که پیکر این شهید را برگرداند، اما عناصر تکفیری او را هم زخمی کردند و هر دو شهید را با طناب به سمت عقبه خود بردند. آن‌ها از شهید اسماعیلی خواستند که به مقام حضرت زینب کبری (س) جسارت کند، اما او چنین نکرد و عناصر تفکیری با بریدن سرش او را ذبح کردند.

وی تأکید کرد: با شهادت رضا اسماعیلی لشکر فاطمیون شهرت جهانی پیدا کرد چراکه تا پیش از شهادت او پیکر شهدای این لشکر مخفیانه و بدون اطلاع خاکسپاری می‎شدند.

این مدافع حرم لشکر فاطمیون با اشاره اینکه شهدای لشکر فاطمیون را باید از دشمنان آن‌ها شناخت، در بخش پایانی صحبت خود یادآور شد: تکفیری‌ها هرگاه به پیکر شهدای فاطمیون می‌رسیدند، انواع جسارت‌ها را به آن‌ها می‌کردند که نشان از عمق کینه آن‌ها از رشادت‌های مدافعان حرم دارند.

در ادامه این مراسم؛ با حضور خانواده شهید رضا اسماعیلی، از پوستر کتاب «شیشه عطر» شرح زندگانی این شهید والامقام که قرار است به زودی چاپ شود، رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار