دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقره داغ شدن آمریکا توسط محور مقاومت

هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکایی «برج ۲۲» در اردن و در نزدیکی مرز با سوریه که ۳ کشته و ۳۴ زخمی برجای گذاشت را می‌توان نقره داغ شدن آمریکا توسط محور مقاومت در منطقه دانست که بیش از پیش به آن‌ها یادآوری می‌کند که چاره‌ای جز خروج از منطقه ندارند.
کد خبر: ۶۴۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 30January 2024

نقره داغ شدن آمریکا توسط محور مقاومتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: یکشنبه شب بود که خبری فوری سرخط رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار گرفت و آن چیزی جز هدف قرار گرفتن و حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «برج ۲۲» در اردن نبود. حمله‌ای که در آن برای نخستین بار شاهد هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در کشوری به جز سوریه و عراق بودیم.

اما آن چیزی این عملیات و حمله علیه پایگاه آمریکایی‌ها در کشور اردن را بسیار ویژه کرده این است که پس از انجام صد‌ها حمله و عملیات مقاومتی علیه پایگاه‌های آمریکا توسط محور مقاومت، برای نخستین بار است که یک پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در کشوری جدید که تا امروز هیچ سابقه‌ای در حمله به پایگاه‌های آمریکا در آن ثبت نشده مورد هدف و حمله پهپادی قرار گرفته است.

نکته دیگر اینکه بعد از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، شاهد آغاز جنگ نابرابر و ویران کننده‌ای توسط رژیم صهیونیستی علیه غزه و مردم مظلوم و بی‌گناه آن بودیم. ولی در کمال تعجب به جای اینکه کشور‌های بزرگ و قدرتمند دنیا ازجمله آمریکا مانع از ادامه پیدا کردن این جنگ خونین که موجب شهید و زخمی شدن هزاران نفر شده را بگیرند با ارسال سلاح‌های سبک و سنگین و تجهیز ارتش اشغالگر صهیونیستی، آن را بیش از پیش تجهیز و تقویت کردند.

 بر همین اساس محور مقاومت و گروه‌های عضو آن پس از آنکه مشاهده کردند در جریان جنگ غزه عملا این آمریکا است که در حال حمایت و پشتیبانی از این رژیم نامشروع در کشتار و نسل‌کشی مردم غزه است، نبرد خود علیه آمریکا و پایگاه‌های آن در منطقه را آغاز کردند. تا امروز که حدود سه ماه از نبرد و عملیات گروه‌های مقاومت منطقه علیه آمریکا و پایگاه‌های آن در منطقه می‌گذرد شاهد هستیم که صد‌ها حمله کوچک و بزرگ توسط گروه‌ها و نیرو‌های مقاومت علیه مراکز و پایگاه‌های نظامی آمریکا انجام شده است.

از طرف دیگر در کنار مقاومت و مبارزه جانانه و شجاعانه گروه حماس علیه ارتش و سربازان رژیم صهیونیستی در غزه که در ۱۰۰ روز اخیر تلفات و خسارات فراوانی را به این ارتش اشغالگر وارد کردند، شاهد ورود انصارالله یمن به میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی بودیم. در جریان اعلام جنگ یمن به «اسرائیل» شاهد بودیم که ارتش مردمی یمن و همچنین گروه انصارالله این کشور با پهپاد و موشک کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی که در دریای سرخ عبور و مرور می‌کردند را هدف قرار دادند به صورتی تجارت دریایی و اقتصاد این رژیم اشغالگر و نامشروع را با بحران بی‌سابقه‌ای روبرو کردند.

اما با ادامه پیدا کردن جنگ غزه و بمباران این باریکه و کشتار و نسل‌کشی مردم غزه و صدالبته حمایت و پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی، در رویدادی کم‌سابقه و یا بهتر بگوییم بی‌سابقه یک پهپاد بزرگ، پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی به نام «برج ۲۲» را هدف قرار داد که در اثر آن ۳ نظامی آمریکایی کشته و دست کم ۳۴ نفر دیگر زخمی شدند.

البته نکته مهم در مورد حمله به این پایگاه آمریکایی در اردن، استقرار حدود ۳۵۰ سرباز نیروی زمینی و هوایی آمریکایی در این مرکز است. ضمن اینکه اهمیت راهبردی این پایگاه از آن جهت است که هماهنگی و سازماندهی انجام برخی از ماموریت‌های آمریکا در منطقه ازجمله عملیات علیه داعش در این پایگاه انجام می‌شود. موضوعی که نشان می‌دهد این پایگاه نظامی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای آمریکا برخوردار است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که این حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در کشور اردن در شرایطی انجام شده که این مرکز نظامی از سامانه پدافند هوایی برخوردار بوده است و همین امر هم موجب نگرانی شدید مقامات پنتاگون از شکست پدافند هوایی شده است. نکته جالب اینجاست که در زمان حمله پهپاد به این پایگاه آمریکایی پدافند هوایی آن هیچ واکنشی از خود نشان نداده که این موضوع احتمال هک آن را بسیار تقویت کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار