انتقاد گزارشگر ویژه سازمان ملل از قطع کمک‌های مالی به «آنروا»

گزارشگر ویژه سازمان ملل به پیامد‌های قطع کمک‌های مالی چند کشور به آژانس حامی فلسطینی‌ها و گسترش قحطی در نوار غزه اشاره کرد.
کد خبر: ۶۴۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ - 30January 2024

انتقاد گزارشگر ویژه سازمان ملل از قطع کمک‌های مالی به «آنروا»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، «مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور غذا اظهار داشت: ما قطعاً در نوار غزه با قحطی رو به رو می‌شویم چرا که برخی کشور‌ها حمایت‌های مالی خود را از آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) قطع کرده اند.

وی در ادامه افزود: قطع کمک‌های مالی از آنروا به معنی آن است که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی را زیر بار قحطی رها کنیم.

لازم به ذکر است که کشور‌هایی نظیر آمریکا، کانادا، ایتالیا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اتریش، ژاپن … به بهانه‌های واهی و اتهامات کذب رژیم صهیونیستی مبنی بر مشارکت برخی کارمندان آژانس آنروا در عملیات طوفان الاقصی حمایت‌های مالی خود را از این آژانس قطع کرده اند.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در فلسطین به تازگی تصریح کرده است که کشور‌هایی که کمک‌های مالی خود را از آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) قطع کرده اند در واقع در نسل کشی و قتل عام ساکنان نوار غزه مشارکت دارند.

وی در ادامه افزود: این کشور‌ها میلیون‌ها فلسطینی را در یک زمان حساس مجازات می‌کنند. آن‌ها تعهدات خود را درباره توافق منع نسل کشی زیر پا می‌گذارند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا نیز اعلام کرده است که توقف حمایت‌های مالی چند کشور از این آژانس به دلیل اتهامات وارده از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر مشارکت آنروا در عملیات طوفان الاقصی شوکه کننده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار