واکنش یمن به اتهام‌زنی آمریکا علیه ایران

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد سه‌شنبه ادعای واشنگتن مبنی بر دست داشتن ایران در حمله اخیر به پایگاه نظامی آمریکا در اردن را رد کرد.
کد خبر: ۶۴۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ - 30January 2024

واکنش یمن به اتهام‌زنی آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد سه‌شنبه ادعای واشنگتن مبنی بر دست داشتن ایران در حمله اخیر به پایگاه نظامی آمریکا در اردن را رد کرد.

الحوثی با بیان اینکه آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی این شکست خود روایتی گمراه‌کننده ارائه می‌کند، گفت که مردم جهان نباید این ادعا‌ها را بپذیرند.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) ضمن نادرست توصیف کردن ادعای مخفی شدن پهپاد مهاجم پشت هواپیمای جنگی آمریکایی در حال بازگشت به پایگاه، نوشت: «زیرا سرعت این دو هواپیما متفاوت است و نمی‌توان فرود را تعیین کرد و سرعت پهپاد را به آن ربط داد».

این مقام ارشد یمن تصریح کرد: «اما این شکست آشکار در سیستم پدافند هوایی آمریکا است و آنچه این مقام‌ها ادعا می‌کنند سرپوش و روایت گمراه‌کننده واضحی است که مردم نمی‌توانند آن را بپذیرند».

پیش از این وبگاه «پالتیکو» به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده بود که پهپاد مهاجم به پایگاه این کشور در اردن ساخت ایران بوده و برای شناسایی نشدن توسط رادارها، پشت یک هواپیمای آمریکایی که در حال بازگشت به این پایگاه بوده، مخفی شده بود.

این ادعا در حالی است که «سابرینا سینگ» معاون وزیر دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه اذعان کرد که واشنگتن هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره اینکه حمله مرگبار به نیرو‌های این کشور در اردن توسط چه گروهی انجام شده نرسیده و اطلاعاتی درباره اینکه این حمله به دستور ایران انجام شده باشد وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها