نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از بیانیه گام دوم در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر

حجت‌الاسلام معزی بر لزوم بهره‌گیری از بیانیه گام دوم در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: تربیت جوان مؤمن، مسئولیت پذیر، پرانگیزه و پرتلاش از جمله محور‌های گام دوم است.
کد خبر: ۶۴۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 30January 2024

ترویج مسایل فرهنگی میان جوانان با بهره‌گیری از ابزار‌های روزآمدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین معزی» نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر به گستردگی فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل این مسئله، آمار شهروندان پایتخت است، به گونه‌ای که تقریباً یک پنجم جمعیت ایران در استان تهران ساکن هستند.

وی در ادامه به تبیین اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداخت.

حجت الاسلام معزی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با نگاهی به اساسنامه و اهداف آن، مشخص می‌شود که نزدیک به ۷۰ درصد از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر از مصادیق فرهنگی است.

وی بر این اساس یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را نیز ارتقا و رشد فرهنگ دینی برشمرد و افزود: با توجه به همین مهم در استان‌های کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی در شعبی که بیش از ۵ کارمند دارند برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز در هلال احمر با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام‌ معزی در ادامه ائمه جماعات در جمعیت هلال‌احمر را رابطین فرهنگی نامید و تصریح کرد: خدمت به دیگران، فعالیت اصلی جمعیت هلال احمر نیز یک اقدام فرهنگی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان آیات و روایات به اهمیت خدمت به دیگری در دین مبین اسلام اشاره کرد و به تبیین و تشریح مفاهیم نوع‌دوستانه در دین مبین اسلام پرداخت.

وی فرهنگ را شامل مجموعه‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، آداب و رسوم اجتماعی و خلق‌وخوی برشمرد و تصریح کرد: یکی از وظایف رابطین فرهنگی ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه است.

نماینده رهبر معظم انقلاب به گردهمایی سالانه مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز اشاره کرد و افزود: گردهمایی امسال در شیراز با محوریت امیدآفرینی و مسئولیت پذیری برگزار شد.

وی امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را دو مصداق مهم فرهنگی در جامعه کنونی دانست و افزود: یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی ناامید ساختن مردم، به ویژه جوانان نسبت به آینده است. وی در همین زمینه اضافه کرد: البته باید به جوانان امروز این امید را داد که می‌توانند با تلاش، پشتکار و برنامه‌ریزی سودبخش و هدفمند زندگی شایسته‌ای داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب بر لزوم بهره‌گیری از بیانیه گام دوم در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

وی تربیت جوان مؤمن، مسئولیت پذیر، پرانگیزه و پرتلاش را از جمله محور‌های گام دوم دانست که جمعیت هلال احمر باید منطبق با اهداف و اصول خود در راستای آن گام بردارد.

حجت الاسلام‌ معزی در ادامه بر اهمیت کار در حوزه جوانان و لزوم توجه هرچه بیشتر به امور جوانان نیز تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب خطاب به روحانیون حاضر در این نشست نیز گفت: فعالیت فرهنگی و تبلیغی وظیفه یک روحانی است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی به برخورد نیکو با مردم تاکید کرد و بیان داشت: در مراوده با تمامی‌کارکنان و نیرو‌ها اخلاق خوش را ترویج دهید و این را بدانید، زمانی تبلیغ شما اثرگذار خواهد بود که مطابق با شرایط روز و خواسته‌های نسل جوان باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود به مرور برخی از خدمات روحانیون در سال‌های اخیر به خصوص در دوران فراگیری کرونا اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بر لزوم ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در سازمان جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: آشنایی با چالش‌های زندگی امروزی، نگاه عمیق به سبک زندگی اسلامی‌که نیاز و ضرورت فرهنگ در جامعه امروز ما است ضروری است که باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مدنظر قرار گرفته شود.

وی در ادامه به برخی از آسیب‌های اجتماعی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: یکی از معضل‌های امروز جامعه از هم پاشیدگی خانواده، طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی است.

حجت الاسلام‌ معزی با اشاره به عضویت بیش از یک میلیون جوان در سازمان جوانان این جمعیت خاطرنشان کرد: جوانان سرمایه‌های عظیم این مجموعه هستند که باید از ظرفیت و پتانسیل حاصل از حضورشان در این جمعیت در جهت فعالیت‌های فرهنگی و جریان سازی فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان از مدیر عامل و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در استان به منظور برگزاری این نشست قدردانی کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار