فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان:

انقلاب اسلامی، نیروی هوایی وابسته را به نیروی هوایی خودکفا تبدیل کرد

امیر نوری با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تحول نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی، گفت: نیروی هوایی به عنوان یک نیروی تجهیزات محور که در تربیت نیروی انسانی و تجهیزات وابستگی داشت، امروز به یک نیروی خودکفا تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۴۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ - 01February 2024

انقلاب اسلامی، نیروی هوایی وابسته را به نیروی هوایی خودکفا تبدیل کردامیر خلبان «صمد نوری» فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت دهه فجر، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، اظهار داشت: ماه بهمن یادآور پیروزی انقلاب اسلامی است و برای نیروهای مسلح و به ویژه نیروی هوایی یادآور یک عهد و پیمان تاریخی است.

وی با اشاره به حماسه ۱۹ بهمن و بیعت کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی (ره)، ادامه داد: این افراد برغم احتمال خطر و مشکلاتی که می‌توانست برای آنها ایجاد شود، اولین گروه از نظامیانی بودند که با امام خمینی (ره) بیعت کردند و به واسطه عمق باورهای دینی و همراهی با مردم مسلمان ایران خطر را به جان خریدند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی هوایی وابستگی شدیدی به غرب داشت و در تامین قطعات، تربیت نیروی انسانی و حتی بازآماد پرنده‌ها با حضور مستشاران نظامی آمریکا انجام می‌شد.

وی به نقش نیروی هوایی در بعد از پیروی انقلاب اشاره کرد و افزود: نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است ولذا با توجه به خروج مستشاران، اولین اقدامات در راستای خودکفایی نیروی هوایی در همان سال‌های ابتدایی انقلاب در قالب جهاد خودکفایی نیروی هوایی آغاز شد.

امیر نوری بیان داشت: در کنار تامین قطعات و بازآماد جنگنده‌ها، تربیت نیروی انسانی در کشور آغاز شد و این در حالی بود که پیش از انقلاب تربیت خلبان و نیروی متخصص در آمریکا انجام می‌شد.

وی به شروع دفاع مقدس و نقش نیروی هوایی در این مقطع اشاره کرد و افزود: با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، اولین پاسخ قاطع به دشمنان توسط نیروی هوایی در روز یکم مهرماه در قالب عملیات کمان۹۹ انجام شد و این عملیات‌ها در طول جنگ ادامه داشت که از جمله آنها عملیات منحصر به فرد حمله به اچ۳ و حمله به محل برگزاری اجلاس سران غیر متعهد و برهم زدن این پیروزی سیاسی برای رژیم بعث توسط خلبان شهید عباس دوران است.

فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان ادامه داد: این روزها که به نوعی متعلق به نیروی هوایی است فرصتی است تا حماسه خلبانان شهید از جمله شهید عباس بابایی، شهید عباس دوران، شهید سید علیرضا یاسینی، شهید مصطفی اردستانی، شهید حسین خلعتبری، شهید جواد فکوری، شهید منصوری ستاری و سایر شهدای نیروی هوایی و همچنین آزاده خلبان شهید حسین لشکری را یادآوری کنیم که قریب ۱۸ سال در اسارت بود.

وی به نقش نیروی هوایی در سالهای پس از دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی در سال‌های پس از دفاع مقدس از نهضت قطعه سازی به سمت نهضت هواپیماسازی حرکت کرد و امروز شاهد تولید جنگنده‌های کوثر، صاعقه و یاسین هستیم، همچنین سلاح مورد نیاز این جنگنده‌ها در داخل تولید می‌شود، علاوه بر این با ورود پهباد به نیروی هوایی تحول دیگری در این نیرو انجام‌شده است و این حرکت صعودی ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار